Je hebt drie niveau's van aandacht;
- naar binnen gericht
- naar buiten gericht
- overige
Wanneer we onze aandacht naar buiten richten dan gaan we onze gevoelens af stemmen op de andere. Zo kunnen we makkelijker contact maken en onderhouden met anderen.
En hebben we onze aandacht voor het overige dan zijn we aan het denken in systemen, dat gaat voorbij de zelf- en mensenkennis. We kijken dan naar de grotere krachten die van invloed zijn op de organisatie. Je kunt hierbij denken aan bv de impact van Social Media, de concurrentie of verantwoord ondernemen.
En wil jij als leider de aandacht en energie goed kanaliseren dan moet je op alle drie de niveau's van aadacht kunnen schakelen! Kan je dat, dan heb je een sterke, strategie waarmee het haast iet anders kan of deze is succesvol!
Ik ben benieuwd naar je reactie, hoe kanaliseer jij de aandacht en energie binnen je organisatie?
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten