-0515-442328-

maandag 10 maart 2014

kledingkeus bepaalt je mood

Het is maandag ochtend en onze zoon heeft vandaag geen college. Hij heeft duidelijk kleding gekozen waarmee hij laat zien dat hij nog in de weekend modus leeft: joggingbroek, hooded shirt en heel oude sneakers. In de auto, opweg naar het treinstation hebben we een discussie, bepaald je mood welke kleding je aantrekt, of bepalen je kleding in welke mood je komt?

En eerlijk, ik weet het nog niet. Ik kan in de wintermaanden heerlijk genieten van het feit dat ik me op zondag ochtend niet "hoef" aan te kleden en dat ik lekker door het huis kan banjeren in mijn kamerjas. Lekker "el slomo" noem ik het maar. Maar ik weet ook dat zelfs het dragen van een bepaald armbandje mij helpt om me in een bepaalde mood te komen en te blijven. Het armbandje staat voor mij voor een bijna anarchistische levensstijl. Een schattig ragfijn armbandje met een pistooltje als bedeltje eraan.
En soms wanneer ik denk dat ik naar een bespreking ga waar ik vooral veel mensen in controle zal gaan spreken, trek ik het aan, uit pure rebellie en om mijn mood te versterken.
En wanneer ik of mijn kinderen een presentatie moeten geven, dan dragen we beslist rood ondergoed! Alsof rood ons extra kracht zou geven.....
Of het nu bijgeloof is, of werkelijk bijdraagt aan het ontwikkelen van een bepaalde mood, feit is dat we verschillende setjes kleding hebben, voor zakelijke bijeenkomsten, heel feestelijke bijeenkomsten, vrijetijdskleding en noem maar op. Maar is het nu het kip-ei verhaal of het ei-kip verhaal? Ik weet het nog steeds niet!
Wel weet ik dat op onze camping de meeste mensen er heerlijk nonchalant gekleed erbij lopen, tenzij ze regelrecht van een zakelijke bespreking bij ons aankomen, maar dat zie je dan maar heeeel even, want in mum van tijd zijn ze omgekleed!
Hoe zit het met jou? Welke kleding helpt jou bij het ontwikkelen van een bepaalde mood?
Ik ben benieuwd, laat je het mij weten? De polletjes, watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten