-0515-442328-

zondag 2 maart 2014

heen en weer denken

Verkopen van emoties, dat is wat je aan het doen bent. Een gevoel over brengen dat "men" met jou producten en diensten teweeg brengt. Dan moet je wel goed heen en weer kunnen denken!

Wat is heen en weer denken? Hoe doe je dat? Laten we zeggen dat we een brochure voor een internist zouden gaan maken, met als kernwaarde: vertrouwen. Bij vertrouwen kan ik zo een goede kleur erbij zoeken, nl. blauw. Maar wanneer het gaat over een beeld, een verhaaltje, wat zoek ik er dan bij? Ik probeer na te gaan wat er nu het meest betrouwbaar is en ik kom tot moeder/kind liefde. Immers weten vaders nooit 100% of zij wel de vader zullen zijn, tenzij zij dit laten testen. Hoewel er op dit moment ook technisch zoveel mogelijk is dat zelfs moeders niet meer zeker kunnen zijn in bepaalde gevallen, maar dat even terzijde.
Moeder/kind liefde, laten we dat als het toppunt van vertrouwen stellen. Hoe beeld ik dat uit? En dan ook nog eens, hoe vertaal ik dit nu naar een internist, de medisch specialist die bij uitstek te maken heeft met meer monumentenzorg dan kinderzorg zal ik maar zeggen....
Dit is wat ik bedoel met heen en weer denken. Zoek een beeldtaal die een gevoel oproept dat je wilt uitstralen, en vraag je daarna af of dit beeld kan staan voor jou producten en diensten!
Wanneer ik mijn grassprieten wil verhuren, dan kan ik wellicht nog beter een flesje zonneolie of een paar glazen koude witte wijn, waarvan het water aan de buitenkant eraf parelt, dan dat ik die grassprieten in beeld breng!
Het gaat om het gevoel, en dus moet ik goed heen en weer gaan denken! Aan welke gevoel heb jij je merk gekoppelt en hoe heb jij dat ik beeld gebracht? Laat je het ons weten, wees welkom! De polletjes, Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten