-0515-442328-

maandag 24 maart 2014

NEE, maar

Ze reden de camping op, voorbij de receptie rechts. En nog geen minuut later zie ik ze weer terug rijden. Net voordat je de openbare weg weer kan opdraaien, bleven ze staan. En na vijf minuten stonden ze er nog. Ik liep naar ze toe en tikte op het raampje; "Kan ik jullie ergens mee helpen?"

De mevr. keek me aan en vertelde me dat onze camping niet dat was, wat ze zocht. Ze zochten een kleine, boeren camping, met weinig voorzieningen, aan het water. Een camping met hooguit 15 plaatsen. Duidelijk dat wij daaaraan niet voldoen. Maar ik kan wel helpen! Natuurlijk ken ik nog wel een aantal boeren campings in de omgeving, en ik wees ze de weg waar ze die zoal konden vinden!
De nee in het gesprek, die wil je zo snel mogelijk horen, want dan kan je het gesprek erop aanpassen. Natuurlijk wil je de mensen wel verder helpen, zeker wanneer je als kernwaarden Persoonlijke aandacht zegt te bieden.
Ik weet zeker dat zich dat ooit terug zal betalen. Wanneer het over duidelijk is dat je niets aan mensen kan gaan verdienen, maar ze nog steeds uitstekend en boven verwachting zal helpen. Dat blijft hangen in de hoofden, en dat heb je nodig wanneer deze mensen op een verjaardag gaan vertellen dat ze opzoek waren naar campings voor henzelf, maar dat ze nog wel een hele bijzondere camping hebben bezocht voor andere mensen.
Mensen die op dat feestje het verhaal horen en denken, maar dit is precies wat wij zoeken!

Gastvriendelijk voor mensen die niet je gast zullen zijn. Nee, maar.....
Wanneer was jij gastvriendelijk voor mensen die niet jouw gasten zouden kunnen worden? Wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten