-0515-442328-

vrijdag 7 maart 2014

pinterest, wat eenvoudige tips waardoor je het snel al beter doet!

Gisteravond was ik voor het eerst naar de strookjes fabriek in Sneek. Een gebouw waar je een flexplek kan huren. Een prachtige, stoere, ruimte waar we een training werd gegeven over Pinterest door Wimke Tolsma. Zij staat nu op nr. 6 in Nederland wanneer het gaat om het aantal volgers. En deze avond nam ze ons mee in de valkuilen van Pinterest en de mogelijkheden.

Maar eerst vertelt ze ons waarin pinterest verschilt van andere kanalen. Pinterest is een typisch vrouwending, zo'n 80 % van de profielen is vrouw! Daarnaast is er een heel duidelijk verschil met een kanaal als twitter. Op twitter is met gemiddeld 18 minuten actief bezig, op Pinterest loopt dit al snel op naar een gemiddelde van anderhalf (!) uur. Vanuit de zaal werd aangevuld door de intensieve gebruikers dat Pinterest ook vooral als vervanger voor bladen is. "Vroeger" las en scheurde men in de bladen, vandaag de dag pint men erop los! Het wordt veelal gebruikt als het organiseren en verzamelen van mooie beelden.
Maar wat kan ik hier nu zakelijk mee? Door prachtige sfeerbeelden te verzamelen op je account, laat je vooral zien wie je bent! De gedachte is, wanneer jij van deze stijl houdt, moet je zeker ook een leuk bedrijf hebben dat mij bevalt.
Wat is de top drie fouten, die je nu eenvoudig kunt voorkomen?

  • In je profiel geen info of foto
  • veel lege borden 
  • teveel accounts volgen vs gevolgd worden
Wat is de top drie tips die Wimke mee gaf?

  • maak niet teveel borden aan
  • plaats alleen dat wat je mooi vind
  • ververs de borden van je pins regelmatig
Ik hoop dat jij hier ook weer wat aan hebt, ik weet iig weer wat ik ga doen en heb Wimke gevraagd om mij binnenkort te boosten. Natuurlijk zal ik jullie hierover informeren welke effecten haar hulp mij heeft gebracht!
Maar met de eerste aanpassingen kan ik direct al aan de slag voor onze camping! Ik ben benieuwd of jij nog een mooie aanvullende tip voor mij hebt, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten