-0515-442328-

woensdag 26 maart 2014

monopoly op de waarheid

Wat is waar? Nu we steeds vaker de waarheid willen achterhalen via internet, komen we steeds vaker in een geestelijk conflict. Hoe kan ik het juiste herkennen? Is het de wetenschap die de juiste waarheid biedt? Of is ook die allang niet meer betrouwbaar?
Thimon de Jong geeft een prachtige presentatie waarin hij de waarheid aan de kaak stelt.

Er is zoveel informatie te vinden op het internet, dat we er helemaal de weg door dreigen kwijt te raken! Al die informatie overload maakt ons nog onzekerder!
Feiten zijn meningen geworden, de slimste in de kamer, dat is de kamer zelf en de behoeften aan waarheid is nog niet eerder zo groot geweest.
Hoe moeten we in deze ongelofelijke werkelijkheid de waarheid vinden? Is het belangrijk dat we de waarheid vinden? Biedt waarheid ons een zekerheid? Is het een bescherming tegen het maken van fouten? Is het erg om fouten te maken? Leven we langer en gelukkiger door meer de waarheid te kennen?
Ik vraag me af wat de zoektocht naar de waarheid me opleverd, en wat als ik zelf achter de waarheid kom.
Met alle onderzoeken die ik op onze camping heb uitgevoerd of door andere zijn uitgevoerd ben ik wel wijzer geworden, is mijn kennis niveau teogenomen, maar dikwijls was dat omdat ik en opzoek was gegaan naar de waarheid en door te onderzoeken wat voor ons de waarheid is.
Juist de waarheid vinden voor nieuwe teopassingen, producten en diensten die nog niet eerder in deze branche zijn teogepast, is het ook heel vaak een ding geweest onze waarheid te zien achterhalen.
Geinspireerd op de waarheden vanuit andere branches.

Ik ben benieuwd of Thimon de waarheid wel zo belangrijk vindt? En jij, ben jij opzoek naar de waarheid, en waar vindt jij die dan? Wees welkom, de polletjes, Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten