Ergens gaat er iets niet helemaal goed in mijn "verkoop-gesprek". Het is weer de periode waarin de meeste aanvragen komen voor seizoensplaatsen voor het volgende jaar. Meestal zijn het stelletjes die komen, ze vragen en krijgen mijn tijd, een stapel papieren mee naar huis, maar vervolgens zie ik zeker 50% niet meer terug. Wat zou er gebeurt zijn met al die papieren?
Heeft het uberhaupt zin om ze van alles en nog wat mee te geven? Ik vraag het mij af en rebels als vaker denk ik: "Wat wanneer ik in die hele papierbende ergens tussen alle saaie teksten een zinnetje plaat:
als je dit leest, en je geeft me het nummer van de bladzijde door, krijg je 100€ korting ik denk dat ik bijna niemand korting hoef te geven! Wat zijn dan wel de behoeften van deze mensen? Ik weet uit ervaring dat het vooral de vrouwen zijn die doorslaggevend zijn in de eindbeslissing. Het is dus vooral strategisch belangrijk dat ik vooral haar wensen en behoeften aanvoel en te weten zie te komen. Daarom heb ik altijd een vrij uitgebreid gesprek, als het even kan pak ik er een kop koffie bij en ga met ze zitten. Ik vraag, peil en probeer ze in te schatten. En op basis daarvan stel ik verschillende mogelijkheden voor. Niet te veel, maar ook zeker niet te weinig, zo rond de vier. Wat ik verzuim te doen is ze na te gaan bellen, zelf moet ik er niet aan denken dat mensen me na gaan bellen. Ik heb er een enorme hekel aan, maar wellicht is het toch interessant om wel een te proberen. Hoe doen jullie dat eigenlijk, bellen jullie wel na? En na hoeveel tijd doe je dat? Of geef je ook een pak papieren mee, bijna in de zekerheid dat die zelden heel nauwkeurig wordt doorgenomen?
Ik ben benieuwd, wees welkom! De polletjes, Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten