-0515-442328-

woensdag 13 augustus 2014

gaat het om de reputatie of om je karakter?

Maak jij je zorgen over je reputatie, je imago? Of maak je je zorgen om je karakter? Wanneer je dat niet zeker weet dan vraag ik me toch ernstig af of je wel jezelf durft te zijn, als organisatie? Wie ben je? Wie ben ik?

Voor een kleine organisatie als die van ons is het makkelijker om een karakter op je organisatie te drukken. Een echt karakter, niet van plastic. Op een organisch gegroeide organisatie lukt dat ook nog wel, langzaam maar zeker ontwikkeld zich dan een sterk karakter. Maar hoe zit dat bij grote organisaties, die dan ook nog eens regelmatig te maken hebben met wisselende topstukken?
Daar zie je heel duidelijk het verschil tussen een familiebedrijf als bv. van Bommel en een bedrijf als Walibi. Ik heb geen idee of beide een gelijk aantal medewerkers in dienst hebben. Maar toch heb ik bij van Bommel meer het gevoel dat wanneer ik van Bommel schoenen koop, ik die bij "bekende" koop. Ik ken min of meer hun karakter.

Een sterk karakter, dat kan je liggen of juist niet! Daar vinden mensen wat van, en dat is goed. Je kan het woest aantrekkelijk vinden of werkelijk afstotend. En dan kijk ik naar de markt van campings, hoeveel lijken er niet erg veel op elkaar? De uniformiteit is enorm, dezelfde leveranciers voor speeltoestellen, dezelfde toiletgebouwen, dezelfde electra kasten. Sterker nog, ze staan in dezelfde gidsen, hebben een zelfde soort website en staan op dezelfde beurzen. Dat kan dan toch ook niet goed gaan!
Hoe kan je met elkaar een zelfde soort organisatie ontwikkelen, gericht op dezelfde type gast?

Moet je dan zelf een bepaald type mens zijn, om een camping te runnen? Misschien dat we wat meer moeten gaan kijken naar de enorme diversiteit onder de B&B. Misschien dat die markt daarom wel zo enorm groiende is!
Het is maar een hersenspinsel van me, maar wellicht dat we met elkaar zo kunnen kijken hoe we het imago van kamperen zo kunnen verbeteren en zo ook onze marktpositie kunnen versterken!
Ik ben benieuwd naar je reactie! Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten