Steven van Belleghem zei: "Als iedereen en alles digitaal is, maakt de human touch het verschil."
Op dit moment zitten we in een sterk veranderende wereld waarbij we de gast bijna niet meer begrijpen, hoe komt dat toch? Is het de digitalisering? Kunnen we dan alle processen laten uitvoeren door computers?
Nog nooit heb ik een gast gevonden die graag een relatie aangaat met een robot. Je wil toch gehoord worden, door een mens van vlees en bloed? Natuurlijk kan het voor de organisatie uitermate handig en efficient zijn om allerhande processen te digitaliseren. En heel veel processen zijn ook met de computer beter af dan dat de mens het zelf kan doen. De mens maakt nog steeds heel wat meer fouten dan menige computer. Een mooi voorbeeld is van de inzet van de computer van ZIUZ, die razend snel, en met een vrijwel foutloze werkwijze, de pillen voor patienten kan controleren of het wel de juiste medicatie voor de betreffende patient is. Daar kan geen mens tegenop! Maar wat nu als die zakjes met medicatie gegeven wordt door een verpleegkundige die nog even vraagt hoe het nu met de pijn gaat? Of hoe het nu met haar dochter gaat?
Zo is het ook maar net met de digitale strategie, wat is content zonder enige emphatie? Hoe spreek je het hart aan van je doelgroep? Hoe raak je de juiste snaar? Gewoon door de taal van het hart van je doelgroep aan te spreken. Door een relatie met je doelgroep aan te gaan, een duurzame relatie! Door je kwetsbaar op te stellen, zowel offline als online.
De menselijke factor is het smeermiddel, ook voor de digitale strategie! Ik ben benieuwd naar jou voorbeeld waar de menselijke factor in jou organisatie het grote verschil maakte! Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten