-0515-442328-

vrijdag 5 september 2014

je hoeft alleen hun problemen op te lossen

Niet steeds je gasten voorzien van nieuwe spiegeltjes en met kraaltjes verwennen, maar structurele oplossingen bieden voor vragen waarmee ze zitten. Ga geen bossen bloemen geven als garage aan de nieuwe autobezitters, maar lever ze een maatwerk onderhoudsplan aan. Ga als bank geen mooie mini laptops geven, maar geef een goede en eerlijke spaarrente!

Maar een bedrijf dat structureel een probleem oplost, is koning! Dan moet ik wel eerst uitvogelen WELKE vragen mijn gasten hebben, waar worstelen ze vooral mee en WAT is dus HET probleem dat ik heb op te lossen? Dit soort grote vragen zijn niet eenvoudig te beantwoorden. Elke dag maar weer wens ik mezelf dat ik meer tijd zou hebben. Dat elke dag meer dan 24 uur heeft. Elke dag heb ik een hoop te doen, en vaak is het ook nog eens zo, dat wanneer de dag aan het einde komt ik nog meer nog niet heb gedaan dan wel! De waan van de dag die me opslokt. Geen tijd hebben om AAN mijn bedrijf te werken maar vooral In mijn bedrijf, de camping. Dan is het vooral niet vreemd dat ik meer dan me lief is, bij mij even geen helicopterview aanwezig is.....
En dat terwijl ik die bij deze vraag juist zo nodig heb! Tuurlijk wil ik koning zijn, tuurlijk wil ik vooral DIE vraag op gaan lossen! Waar zit mijn gast dan vooral zo mee? Hij komt bij mij inspiratie en energie kopen, hij wil de banden aanhalen (quality-time) met zijn geliefden, want dat is het nut van de vakantie!
Waar loopt mijn gast dan nog tegenaan? Wat houdt hem tegen om bij mij te komen kopen? Heeft hij te weinig vertrouwen in ons dat hij wel die energie en inspiratie zal gaan vinden? Is het zijn geliefden die het kamperen niet zien zitten? Is het imago van kamperen niet sexy genoeg om je mee te willen associeren?
Heeft hij geen vervoer naar en van onze camping? Heeft hij geen kampeermiddel? Of weet hij ons gewoonweg niet te vinden, nooit van gehoord?

Een simpele vraag, maar het antwoord is niet eenvoudig te vinden. Welke vragen, welke problemen los jij als de beste op binnen jullie markt? Ik ben heel benieuwd, want wie weet helpt je antwoord mij wel bij het vinden van mijn antwoorden! Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten