Bij alles wat we doen zouden we constant ons moeten afvragen: "en wat voegt dit voor onze gasten toe?"
Willen we echt waardevol zijn en blijven voor onze gasten, dan zouden we ons bij elke activiteit op onze camping ons zelf dit moeten afvragen.
Boven op de gast zitten, heb echt door en door leren kennen, dat is wat nodig is om echt waardevol voor hem te kunnen zijn! Onze vorige generatie was vooral druk met het efficient inrichten van alle processen binnen de organisaties, maar daarbij is totaal voorbij gegaan aan die meest belangrijke personen: de gasten of de klanten.
Het helpt echt door steeds maar weer jezelf af te vragen: "Wat voegt dat toe voor onze gast?"
Natuurlijk kan niet altijd alles en iedereen steeds maar weer de gast als aller belangrijkste mogen prefereren boven alles! De dingen moeten wel in balans blijven, wij zijn en blijven toch een commercieel bedrijf dat ook gewoon geld moet kunnen verdienen. Wij hebben een droomgast een persona gemaakt. Zij staat voor onze droomgast (excuus mannen, maar het zijn heel veel vaker de vrouwen die de eindbeslisser voor de vakanties zijn) Ze heeft een gezicht gekregen, we weten welk werk ze doet, waar ze woont, wat ze drinkt, waar ze haar boodschappen doet, wat voor auto ze rijdt enz. enz.
Zo kunnen we ons makkelijker verbeelden of de dingen die we doen wel goed zullen vallen bij onze eigen gasten. Want we willen weten waar ze van houden, wat hun wensen en behoeften zijn, wat hen koud laat of zelfs zal afschrikken (denk bv. aan een verkleed konijn en bingo) We willen weten wat hen raakt in hun hart. Want uiteindelijk gaat het er om of ze bij ons hun droomvakantie hebben gehad, of ze ons zouden aanbevelen, of niet.....
Wat voegt dat toe voor onze gast? Heb jij nog een mooie tip voor ons dat extra waarde toevoegt voor onze gast? Ik ben heel benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten