-0515-442328-

donderdag 24 september 2015

das Auto, die Lüge

Juist voor een merk als Volkswagen is het een enorm probleem wanneer je de boel, willens en wetens, zo hebt bedonderd! De mensen pikken het niet, en de reacties blijven dan ook niet uit. Welke strategie is nu het beste om ervoor te zorgen dat het beschaamde vertrouwen weer terug zal komen?

Onlangs stond de volkswagen up! nog boven aan het lijstje te pronken van meest betrouwbare stadsauto. Volkswagen heeft altijd keihard gewerkt aan het oproepen van een betrouwbaar beeld. Degelijk, modern zonder al te veel opsmuk. En nu......de boel belazert. Vertrouwen moet je verdienen, vertrouwen daar moet je hard voor werken. Misschien is vertrouwen wel een van de moeilijkste kernwaarden die je als merk kan omarmen. Juist voor een merk dat zich al generaties lang graag laat associeren met vertrouwen, zoals volkswagen dat heeft gedaan, is het een enorm probleem. In het top vijf lijstje van meest verkochte auto's in 2015, staan drie type volkswagens! Welk effect zal deze vertrouwens breuk hebben op de verkoop van dit merk? Welk effect zal het hebben op de waarde van de gebruikte volkswagen? Deze effecten hebben direct ook invloed op het imago beeld van het merk. Wat kan het merk nu doen, om alle schade en vervolgschade nog zo veel als mogelijk is, te beperken? Ik heb geen idee, de hoogste man is gister middag uiteindelijk toch maar afgetreden. Moeten ze nu vooral de luwte opzoeken en wachten tot de reuring eindelijk wat over is gewaaid? Hoelang kan dat gaan duren? Ik heb geen idee, maar ik vind het wel beren interessant! Gelukkig rij ik zelf in een (onbetrouwbare) citroen. cabrio, inderdaad met lekkend dak! Ik wist vooraf dat ik niet een citroen moest kopen om de meest degelijke en betrouwbare auto aan te schaffen. Ik zit er dan ook niet zo mee dat het dakje lekt. Het is heel wat vaker droog dan nat weer!
Wat als jij de grote man of vrouw van VW was, welke strategie zou jij dan nu gaan bewandelen?
Ik ben heel benieuwd, wees welkom de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten