We zullen de komende decennia flink moeten innoveren. Innoveren om de gast van morgen op onze camping echt van dienst te kunnen zijn. Wat hebben we de gast te bieden, moeten we omzetten naar "waar heeft de gast behoeften aan". Hoe zorgen we ervoor dat we morgen nog steeds bestaansrecht hebben in deze snel veranderende maatschappij?
Daarvoor zullen we echt diepe maatschappelijke problemen moeten zien op te lossen. Problemen die we cross sectoraal het hoofd gaan bieden. Kijk maar eens om je heen, er zijn in alle sectoren dezelfde maatschappelijke issues. Vergrijzing, leegloopgebieden, welzijn en gezond leven, mobiliteit en noem maar op. Wanneer we met onze camping een antwoord op een of meerdere van deze problemen kunnen bieden, dan zijn we "koopman". Duurzaamheid als economische aanjager, wie had dat gedacht? We zullen veel meer en vaker elkaars sterke punten en elkaars talenten moeten gaan gebruiken. We moeten cross sectoraal elkaar gaan vinden in de gezamenlijke "WHY". Je organisatie verder blijven ontwikkelen vanuit de vermeende zekerheden van cijfers en feiten zullen niet langer meer werken. Het gaat veel meer om intuitie, vertrouwen en doorzettingsvermogen. Samen verantwoordelijkheid nemen en risico's delen. Gaande weg stellen we ons beeld steeds maar weer bij, het einde is open. Een sprong in het diepe, we weten niet waar we naartoe gaan, wat het ons zal gaan brengen. We weten alleen dat het er heel anders zal gaan uitzien, dan dat we het ons voorstelde in het verleden. Morgen gaan we weer naar een kennisinstelling, dit keer is het de RUG, vakgroep economie. Omdat we weten dat het anders zal gaan en we graag voor de troepen blijven uitlopen. Tuurlijk kost het ons een hele boel tijd en energie, maar wat is het alternatief? Niet springen is toch geen optie? Wanneer heb jij voor het laatst je tijd en energie gestopt in innovatie? En waarom heb je dat gedaan? We zijn benieuwd naar je antwoord, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten