-0515-442328-

woensdag 16 september 2015

zoek partners die je zwaktes tot sterktes maken!

Vorige week mocht ik een kijkje in de keuken nemen bij Center parcs Eemhof. Een totaal ander bedrijf qua schaalgrote, qua doelgroep, qua strategie. Dat wil niet zeggen dat het niet inspirerend kan zijn. Misschien juist wel, immers het staat zo ver van ons af, dat we met een heldere helicopterview ernaar kijken!

Ooit als klein meisje ben ik een keer op een Center parc geweest, in de vorige eeuw, toen nog van sporthuis centrum. En ook hier is weer veel veranderd en doorontwikkeld. Nog steeds is het idee hier om de gast zoveel als kan proberen te laten blijven binnen de hekken van het park. Alles wat je misschien mogelijk zou kunnen hebben, is er te krijgen! Ook hier bij Center parcs hebben ze ervoor gekozen om niet zelf alle food en drinks zelf te doen, dat is echt een andere tak van sport dan de verblijf recreatie. Het is aan Albron uitbesteed en die hebben dat echt ook fantastisch passend bij het DNA van Center parcs opgepakt. Heel goed kijkend naar de gast, wie is het, wat zijn zijn wensen en behoeften maar vooral ook: wat zijn zijn diepste drijfveren! Want vanuit die drijfveren, vandaaruit ontwikkelen ze bij Albron de food & drink concepten. Concepten, want op een park hebben ze al meerdere concepten "draaien". En we hebben het allemaal in sneltreinvaart mogen ervaar tot we heerlijk gingen eten bij Nonna (familie restaurant met pizza en pasta). Het ene Italiaanse drama en spektakel volgde het andere op. In een avond beleven waarvoor je anders een maand door Italie zou moeten reizen. Op een gewone doordeweekse dag in september, het zit er vol! Vol met gasten die genieten met hun hele familie groot & klein van het eten en de belevenissen! Er wordt gesmuld van het verhaal en het eten. Als ze honger hebben, dan trekken ze de koelkast wel open, maar als ze echt willen genieten, dan komen ze hier naartoe zegt Ernest van Albron. En het past helemaal bij het concept van Center parcs, de hele aanleg van het park, de vakantie onderkomens, alles is erop gericht dat het allemaal echt anders is dan thuis en dat je je waant in een heel andere wereld, die dan toevallig bij je om de hoek staat! De architectuur, de beplanting, het had inderdaad zomaar ook ergens langs de middellandse zee kunnen zijn. Alleen het weer is dan net even anders, soms. Center parcs kan zich nu richten op dat waar ze heel goed in zijn, de gasten waarop ze zich richten, verleiden om bij hen overnachtingen te boeken. En om ze een tof verblijf in de onderkomens te bieden met alles wat daarbij komt kijken. Maar zeker ook de aftersales. Het zal me niets verbazen wanneer ze ook het groen en techniek zouden hebben uitbesteed. Ze hebben de partners gezocht die van hun zwaktes, sterktes maken en dat is ze heel goed gelukt! Ook wij werken op de camping veel met partners samen. Neem nu maar eens de boekhouding, dat is echt zo niet iets voor mij, ik ben er niet goed in, maar ik heb er zelfs ook nog een echte hekel aan. Onze accountant is daarin heel sterk, ze is heel precies, degelijk en betrouwbaar en heel erg dichtbij en geeft veel maatwerk! Zij zorgt ervoor dat wij de dingen aanleveren op de momenten dat dat moet. Zij meldt medewerkers aan en af en, nu ja, ze ontzorgt ons op dit vlak volledig! Dan hebben we nog de man van groen en techniek waar we al ons tuingereedschap aanschaffen. Hendrik weet alles van die apparaten, moet de ketting van de zaag worden geslepen, dan hoeven we alleen de ketting af te geven en even later is die weer vlijmscherp. Zoek partners uit op hoe zij jouw zwaktes als beste kunnen opvangen, ipv selecteren op de prijs. Zo maak de partner je alleen maar nog sterker, ook op je zwaktes. Want was het niet Marc Lammers die zei dat een team nooit een wedstrijd zal gaan winnen op haar zwaktes!
Ik ben benieuwd, waarop selecteer jij je partners en welke partner heeft jouw zwakte omgetoverd in een sterkte? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten