-0515-442328-

dinsdag 17 november 2015

hartelijk dank voor uw feedback....

Afgelopen zomer hebben we extra ingezet op het verzamelen van de ervaringen van onze toeristische gasten. Hoe hebben ze onze camping ervaren. Er zijn hele mooie en waardevolle zaken uit naar voren gekomen. Natuurlijk doen we met die informatie wat!

We sturen op meer droomgasten, dat zijn gasten die het bij ons al heel erg naar hun zin hebben. Van die mensen die ons waarderen met een negen of een tien. Daar willen we er meer van hebben, want dat zijn ook de mensen die over ons praten alsof ze zelf aandelen hebben binnen onze camping. Van die mensen die spontaan ons bedrijf aan het promoten zijn. Maar een negen of een tien, die krijg je niet zomaar! We hadden er natuurlijk wel een aantal, maar er waren er meer die ons een zeven of een acht gaven. Eerlijk gezegd was dat het merendeel. Maar een zeven of een acht maakt nog niet dat het van die super promotors zijn. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat jullie ons wel een negen of een tien zouden geven. En dat vroegen we hen natuurlijk. Daar kwamen interessante oplossingen voor. Met die tips zijn we aan de slag gegaan. We zijn alle opmerkingen gaan groeperen, en gaan kijken wat ongeveer het meest naar voren kwam. Toen zijn we gaan kijken welke het meest paste bij onze Methode V.A.M.P. (Vernieuwend, Anders, Maatschappelijk verantwoord en Persoonlijke aandacht). Natuurlijk hebben we de uitslagen van de negens en tienen er ook bijgehouden. Het kan niet zo zijn dat de negens en tienen bv. aangeven dat ze het zo fijn vinden dat we geen animatie hebben, geen wifi en de zevens en achten missen dat juist. Dus dat soort zaken streepte we af tegen elkaar. Dan bleven er nog een aantal zaken over. Een duidelijke die naar voren kwam is dat we een schoner toiletgebouw moeten hebben. Nadat we goed keken zagen we dat het toiletgebouw niet schoon genoeg was tijdens dagen dat het buiten veel had geregend. Dan kun je poetsen wat je wilt, er hoeft maar een iemand weer binnen te lopen en de blubberpootjes staan weer over alle tegels. Hoe kunnen we dat vieze gevoel oplossen? Door nog meer schoonmakers in te huren tijdens zulke momenten? Door te communiceren hoe vaak we schoonmaken zoals je ook wel bij toiletten op bv. Schiphol ziet? We werken in het hoogseizoen al met twee teams per dag, van 6.00h s'morgens tot 22h sávonds. Ze werken telkens weer opnieuw de toiletgebouwen af, van de ene naar de andere en weer terug. Maar hoe weet je dat als gast? En, is het wenselijk om het nog vaker schoon te maken dan? Schone toiletten, die wil toch iedereen! Een terechte opmerking vanuit de gast! Gelukkig is het toiletgebouw al schoner ervaren dan voorgaande jaren, we gaan dus vooruit, maar het kan nog beter! Afgelopen jaar hebben we in de toiletten een verse bloem in een mini vaasje gezet. Daardoor laten de gasten de ruimte net wat netter achter. In het najaar zijn we gestart met een nieuw systeem schoonmaakmiddelen, die geven al een andere, lekkere geurbeleving mee. Nu nog een schoonmaakschema ophangen! Met kleine stapjes naar een optimale gastbeleving, dat is wat we willen voor onze camping. Want hoe beter de beleving van de gast, hoe meer negens en tienen we zullen krijgen! Het is de feedback die ons helpt om dit soort kleine aanpassingen te blijven maken die ons net weer een wat prettigere camping maakt. Wanneer heb jij voor het laatste feedback van je gasten gebruikt om je organisatie wat beter te maken? Ik ben heel benieuwd, wees welkom de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten