-0515-442328-

maandag 23 november 2015

"vrouwen met een missie zijn levens gevaarlijk, maar ik zag er ontschuldig uit!"

Je kent ze wel, van die sterke vrouwen die alles lijken te kunnen. Ze hebben vaak een gezin dat ze draaiende houden, werken dag en nacht en zijn succesvol. Hoe doen ze dat toch? En kunnen we meer van dat soort vrouwen "kweken"?

Jannewietske de Vries gaf tijdens haar afscheidsspeech al het antwoord: "Ik was een vrouw met een missie, en vrouwen met een missie zijn levens gevaarlijk, maar ik zag er onschuldig uit!" We hebben meer vrouwen nodig in onze maatschappij, die economische power hebben. We weten allemaal dat diversiteit leidt tot een evenwichtigere samenleving. Maar het wil maar niet echt lukken. Kom ik naar een interessante avond van Keunstwurk in Leeuwarden, zijn er vier sprekers, alle vier mannen. Maar, volgende keer is er een vrouw bij hoor! Mooi, van de zeven sprekers, een vrouw! En of je nu in de RvB'en gaat kijken, in de directies of onder de hoogleraren. Waar je ook kijkt het is de vrouw die gloreert door afwezigheid. Hoe zorgen we ervoor dat onze dochters een missie krijgen. Hoe zorgen we ervoor dat ze iets gaan omarmen en daar helemaal voor zullen gaan. Want dan hebben we kans dat die generatie in ieder geval wel meer vrouwen op mooie posities heeft zitten. Dan krijgen we een evenwichtigere samenleving met minder verharding. Het mag allemaal wel een tikje zachter zou ik zo zeggen, een tikje vrouwelijker, wat zorgzamer. Hoe cool zou het zijn wanneer er op een vacature zou staan: ONLY SISTERS, NO MISTERS! Maar, dat schat ik zo in, dan kunnen we niet maken, daar zijn regeltjes voor. Je mag niet discrimineren op geslacht. Laten we beginnen om zoveel mogelijk te sturen op een evenwicht in mannen en vrouwen. Laten we het nu echt eens doen! En misschien is die dame op papier net iets zwakker dan haar mannelijke tegenkandidaat. Maar de voordelen van diversiteit, laat die dan gewoon net even wat zwaarder wegen.
Ik ben benieuwd naar je reactie, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten