-0515-442328-

donderdag 12 november 2015

open innovatie

Gister zat ik in het gevang, bij de opening van Fablab, D'lab & Frisian Design Factory. Het was weer een inspirerende bijeenkomst. Echt vol ideeen, nieuwe kennis en nieuwe mensen ontmoet. Spannend dat er juist voor een zo gesloten systeem, een naar binnen gericht centrum, is gekozen om open innovaties een podium te geven!

Maar wat is nu "open innovaties" en vooral wat hebben we er aan? Open innovaties betekent niet veel meer dan dat er geen eigenaarschap meer is, iedereen kan aan het idee, het product, dienst, service of proces werken om het beter te maken. Zo heeft iedereen in de keten er meer aan. Dat vraagt heel wat van je, want hoe ga je dan je verdienmodel organiseren? En vragen als, dus mijn concurrent ......

Maar open innovaties brengen ook heel veel;

  • sneller de beschikking over meer kennis
  • je bent eerder bekend met nieuwe, mogelijke technologieen
  • lokaal en regionaal wordt er meer samen gewerkt.
  • elkaars passie verder aan te wakkeren. 
Zo ontwikkel je met elkaar de dingen die er toe doen! Niet dat je sneller je oplossingen hebt, maar wel betere! Bij mij gingen alweer allerhande lampjes branden en kreeg ik alweer heel wat ideeen voor onze camping! Wat mij betreft is dit nieuwe initiatief ook weer een mooi voorbeeld voor de payoff van de Culturele Hoofdstad 2018, van Mienskip naar open mienskip! Niet vreemd dat ook die organisatie toevallig in hetzelfde gevang zitten!
Ik ben benieuwd, wanneer heb je zelf met een open proces de dingen ontwikkeld? Ik ben heel benieuwd, laat je het mij weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten