-0515-442328-

dinsdag 24 november 2015

hoe groot is je menukaart?

Daar zitten we gezellig met onze jongste dochter Nicole op een terrasje voor een lunche. We hebben eindelijk tijd om haar weer eens op te zoeken, de camping is in winterslaap. Ze kijkt en bladert maar lijkt geen keuze te kunnen maken. De serveerster liep al een keertje eerder langs, maar we hadden nog niet allemaal een keuze gemaakt. Nu vroeg ik haar of ze het al wist: "Maar mam, er staat zoveel op, ik weet het nu niet meer!"
En dat is precies wat er gebeurt wanneer je de kaart te lang maakt!


Het lijkt logisch, zoveel mensen, zoveel wensen! De individualisering rukt op. Je zou zeggen, voor mijn keuken is het niet bepaald handig, zoveel mogelijkheden op de kaart, maar ik denk aan elke gast! Maar dat is het niet! Sterker nog, uit onderzoek blijkt dat een te grote keuze kan frustreren en zelfs demotiverend kan werken. Een te groot aanbod kan zelfs zo averechts werken dat er minder zal worden verkocht!
Wil je meer verkopen, hou het dan lekker simpel en geef aan dat maatwerk door de keuken altijd kan worden geleverd! Geef geen vijf soorten tosti's aan, maar eentje, alleen met ham en kaas. Mensen vragen dan vanzelf wel of ze alleen met kaas mogen en wat ananas!
Hoe groot is jouw menukaart? Ik ben heel benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten