We kunnen ons niet meer veroorloven om projectje na projectje te ontwikkelen. Om voorop te blijven in de markt, zullen we permanent pilots starten en nieuwe dingen uit proberen. Dat vraagt ook wat op het gebied van het organiseren van onze camping.
Steeds weer op een andere en nieuwe wijze samenwerken, nieuwe samenwerkings- en organisatie vormen. Dat betekent dat onze zoektocht naar betekenis en belevenisvolle producten en diensten ook direct inhoudt dat we steeds meer moeten nadenken over HOE we kunnen samenwerken met andere. Wat is wat ons drijft? Waarin zoeken we versnellingen of juist vertragingen? Waarin hebben we een gezamenlijk probleem te pakken en waar ligt een gedeelde visie, een gedeelde drijfveer. Het klinkt allemaal eenvoudig, maar juist die eenvoud van de vraag is super ingewikkeld. Wat is nu mijn probleem, onze drijfveren en onze visie? Hebben de partijen die een gelijk probleem met ons hebben, bv een jaarlijks afnemend aantal kampeerovernachtingen in Nederland, wel door dat ze een probleem hebben? Neem nu bv. lekker dicht bij huis, de middenstand uit ons dorp. Heeft die door dat er een enorme urgentie is? Of de gemeente waarin onze camping ligt, heeft die wel door hoe beroerd het gaat met de recreatie sector? De recreatiesector is er een van weinig vernieuwing. We weten allemaal dat dat behoorlijk dodelijk is voor organisaties. Maar het probleem echt oppakken, dat gebeurt onvoldoende. Hetzelfde geldt voor het vergroenen van onze maatschappij. We weten allemaal dat de fossielen brandstoffen eindig zijn, dat we onze aarde niet verder kunnen vervuilen. Maar ondertussen blijven we toch vooral doorgaan met hoe we het gewend waren. Wat als over tien jaar nog maar 50% van de (kampeer) gasten zelf nog een onderkomen meebrengt? Wat als we over tien jaar 50% van onze energie moeten hebben opgewekt door natuurlijke bronnen? Wat als over tien jaar......En onze sector is zeker niet de enige die zich snel moeten aanpassen, kijk alleen al eens naar de warenhuizen. De ene na de andere valt op dit moment om. En het gekke is, we schrikken er wel van! Terwijl je het al jaren op je klompen kon aanvoelen!
Dus in 2016 zullen we nog sneller moeten gaan schakelen, nog meer projecten opstarten om in uptempo nog meer te veranderen. 2016 is het jaar van de constante transitie, welke projecten ben jij allemaal aan het opstarten? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg
Steeds weer op een andere en nieuwe wijze samenwerken, nieuwe samenwerkings- en organisatie vormen. Dat betekent dat onze zoektocht naar betekenis en belevenisvolle producten en diensten ook direct inhoudt dat we steeds meer moeten nadenken over HOE we kunnen samenwerken met andere. Wat is wat ons drijft? Waarin zoeken we versnellingen of juist vertragingen? Waarin hebben we een gezamenlijk probleem te pakken en waar ligt een gedeelde visie, een gedeelde drijfveer. Het klinkt allemaal eenvoudig, maar juist die eenvoud van de vraag is super ingewikkeld. Wat is nu mijn probleem, onze drijfveren en onze visie? Hebben de partijen die een gelijk probleem met ons hebben, bv een jaarlijks afnemend aantal kampeerovernachtingen in Nederland, wel door dat ze een probleem hebben? Neem nu bv. lekker dicht bij huis, de middenstand uit ons dorp. Heeft die door dat er een enorme urgentie is? Of de gemeente waarin onze camping ligt, heeft die wel door hoe beroerd het gaat met de recreatie sector? De recreatiesector is er een van weinig vernieuwing. We weten allemaal dat dat behoorlijk dodelijk is voor organisaties. Maar het probleem echt oppakken, dat gebeurt onvoldoende. Hetzelfde geldt voor het vergroenen van onze maatschappij. We weten allemaal dat de fossielen brandstoffen eindig zijn, dat we onze aarde niet verder kunnen vervuilen. Maar ondertussen blijven we toch vooral doorgaan met hoe we het gewend waren. Wat als over tien jaar nog maar 50% van de (kampeer) gasten zelf nog een onderkomen meebrengt? Wat als we over tien jaar 50% van onze energie moeten hebben opgewekt door natuurlijke bronnen? Wat als over tien jaar......En onze sector is zeker niet de enige die zich snel moeten aanpassen, kijk alleen al eens naar de warenhuizen. De ene na de andere valt op dit moment om. En het gekke is, we schrikken er wel van! Terwijl je het al jaren op je klompen kon aanvoelen!
Dus in 2016 zullen we nog sneller moeten gaan schakelen, nog meer projecten opstarten om in uptempo nog meer te veranderen. 2016 is het jaar van de constante transitie, welke projecten ben jij allemaal aan het opstarten? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten