Waarom is het belangrijk om voor je organisatie goed de klantwaarde te definieren? Omdat dan iedereen binnen je organisatie weet wat er van hem of haar wordt verwacht! Wat is dan die klantwaarde, waar letten klanten dan vooral op?
De vraag is simpel, maar niet zomaar te beantwoorden....
Welke rol moeten wij innemen zodat wij als camping laten ervaren dat onze doelgroep, zeg maar die ontwortelde Randstedeling, de creatieve "gek", zich welkom te laten voelen. We leggen onze gasten in de watten, we doen er alles aan om het ze naar hun zin te maken. Maar HOE helpen we onze gasten, HOE willen we dat ze aangesproken worden en in HOEverre geven we onze medewerkers de vrijheid en verantwoordelijkheid om die ervaringen zo optimaal mogelijk te bieden?
Daarover moeten we wat vinden. Want de ene gast is de andere niet, en de ene medewerker is ook de andere niet! Dus moeten we na gaan denken over wat onze top 8 regels zijn waarbinnen we wensen dat onze medewerkers zo gaan handelen.
Wat vinden we van hun (werk) kleding? Wat vinden we van je of U zeggen? Wat vinden we van het max. aantal keren dat een telefoon over mag gaan? Binnen hoeveel tijd moeten we de online vragen hebben beantwoord? Wat vinden we van het groeten van onze gasten? Een hele lijst is zo gemaakt, en ik denk dat als we even wat langer ervoor gaan zitten, dat we dan zomaar een hele lange lijst zullen krijgen. Het is moeilijker om daaruit een top 8 aan regels op te gaan stellen. Wij houden niet echt van regels, maar ze dwingen je wel om het er met elkaar eens goed over te hebben. Regels helpen ook om onze medewerkers duidelijk te maken, wat we van hen verwachten. We gaan er toch maar eens mee aan de slag, omdat het ons net weer een stapje verder zal gaan brengen in het verbeteren van onze klantwaarde. Want klantwaarde die moet je creeren, zonder klantwaarde ben je snel dood. En wat gisteren nog voldoende was om te overleven, is morgen veel te weinig!
Hoe is het met jouw klantwaarde gesteld? En wat verwacht jij van je medewerkers? Misschien heb je nog tips voor ons? Waar kunnen we de klantwaarde met onze medewerkers op een hoger niveau zetten? Wees welkom, we kijken uit naar je reactie! De polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg
De vraag is simpel, maar niet zomaar te beantwoorden....
Welke rol moeten wij innemen zodat wij als camping laten ervaren dat onze doelgroep, zeg maar die ontwortelde Randstedeling, de creatieve "gek", zich welkom te laten voelen. We leggen onze gasten in de watten, we doen er alles aan om het ze naar hun zin te maken. Maar HOE helpen we onze gasten, HOE willen we dat ze aangesproken worden en in HOEverre geven we onze medewerkers de vrijheid en verantwoordelijkheid om die ervaringen zo optimaal mogelijk te bieden?
Daarover moeten we wat vinden. Want de ene gast is de andere niet, en de ene medewerker is ook de andere niet! Dus moeten we na gaan denken over wat onze top 8 regels zijn waarbinnen we wensen dat onze medewerkers zo gaan handelen.
Wat vinden we van hun (werk) kleding? Wat vinden we van je of U zeggen? Wat vinden we van het max. aantal keren dat een telefoon over mag gaan? Binnen hoeveel tijd moeten we de online vragen hebben beantwoord? Wat vinden we van het groeten van onze gasten? Een hele lijst is zo gemaakt, en ik denk dat als we even wat langer ervoor gaan zitten, dat we dan zomaar een hele lange lijst zullen krijgen. Het is moeilijker om daaruit een top 8 aan regels op te gaan stellen. Wij houden niet echt van regels, maar ze dwingen je wel om het er met elkaar eens goed over te hebben. Regels helpen ook om onze medewerkers duidelijk te maken, wat we van hen verwachten. We gaan er toch maar eens mee aan de slag, omdat het ons net weer een stapje verder zal gaan brengen in het verbeteren van onze klantwaarde. Want klantwaarde die moet je creeren, zonder klantwaarde ben je snel dood. En wat gisteren nog voldoende was om te overleven, is morgen veel te weinig!
Hoe is het met jouw klantwaarde gesteld? En wat verwacht jij van je medewerkers? Misschien heb je nog tips voor ons? Waar kunnen we de klantwaarde met onze medewerkers op een hoger niveau zetten? Wees welkom, we kijken uit naar je reactie! De polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten