-0515-442328-

woensdag 20 januari 2016

hoe blijf je onafhankelijk....

Gister avond mocht ik met Jacob mee naar DWDD. We zouden als publiek de uitzending mee mogen maken, alleen kregen we wel de meest prominente plek die je je maar kon voorstellen. Recht achter de tafelgasten. Je kunt je haast niet voorstellen hoeveel reacties ik daarop al heb mogen ontvangen!

Na de uitzending zijn we nog even gaan napraten met de muzikanten die tijdens de uitzending een optreden hadden gegeven. Al tijdens de uitzending waren er via hun website, nieuwe CD's verkocht! Wat een betekenis voor het programma DWDD. Direct na de uitzending vroeg ik Tommy (de regisseur) dan ook hoe ze die onafhankelijkheid, na al die jaren, nog steeds zo weten te bewaken. Want op het moment dat ze niet meer die onafhankelijkheid hebben, is het gedaan met de populariteit van het programma! En de verkeerde voorbeelden, waar de onafhankelijkheid is verkocht, kennen we allemaal (bv. de FIFA).
Het was zelfs al een "dingetje" toen uitkwam dat de mensen die aan tafel schuiven zoals een Mart, gewoon worden betaald. Want hoever kan je gaan? En als je het al doet (betalen), dan kan het maar beter open en transparant! Dat doen ze toch knap, na tien jaar en met zo'n betekenis. Matthijs begon ons voor de uitzending te vertellen dat dit programma een van de weinige is, waarvoor het publiek moet betalen om aanwezig te mogen zijn. Bij de meeste programma's krijg je als publiek geld. Hij nam echt de tijd om deze betalende fans, te informeren. Matthijs bedankte het publiek ook, zowel thuis als het publiek in de studio. Want zonder publiek heeft hij geen bestaansrecht. Hij geeft alles wat er in hem zit om te zorgen dat je ook nog morgen weer naar de uitzending gaat verlangen. En natuurlijk zit er een heel team om hem heen, die hem erbij helpt. Er zijn mensen die de hele week zoeken binnen alle aanvragen, welke band of muziek ze nu wel of niet gaan uitnodigen. Het gaat allang niet meer alleen om de muziek zelf, het verhaal erachter moet zeker zo interessant zijn! En aanvragen krijgen ze veel, heel veel. Iedereen wil zijn geluid laten horen tijdens de uitzending van DWDD, want als je daar hebt mogen optreden, dan ben je verzekerd van een volle agenda erna. Betere promotie kan je je niet voorstellen. Als je zelfs al als achtergrond publiek, zoveel reacties krijgt als die wij nu hebben, dan is de betekenis van DWDD wel heel erg groot. Heb jij een idee hoe we met onze camping aan tafel zouden kunnen komen bij Matthijs? Tijdens de designlab dagen van de NHTV benoemde ik het doel al als: "Dan komen jullie met het door jullie ontwikkelde concept, aan tafel bij DWDD". Het gaat niet eenvoudig lukken, maar stel je voor dat het ooit.....
Dan ben je de eerste die het gaat lezen, tot ooit! De polletjes, Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten