-0515-442328-

maandag 16 mei 2016

hoe vertalen we onze wensen naar congruent handelen?

Heel vaak kan dat niet. Nu niet en straks ook niet! We zullen altijd een soort van ongemakkelijk knagen voelen, wanneer we ons sterk bezig houden met innovaties. En zonder innovaties is niet alleen onze propositie, onze plaats in de markt, weg. Maar zonder innovaties is het maar de vraag of we de nieuwe tijd zullen overleven.

Onze gasten willen graag steeds weer opnieuw worden verrast. En ze zijn heel wat gewent he. Dus die verrassingen moeten wel van een zeker niveau getuigen. Natuurlijk krabben we ons achter onze oren, zal dit wel gaan slagen? Natuurlijk voelen we ons meer dan regelmatig, wat onzeker. Maar we doen dit al meer dan 30 jaar, en dan herken je dat gevoel en kan je het makkelijker plaatsen, het hoort er gewoon bij! Maar hoe zit dat met studenten die dit voor het eerst meemaken? Natuurlijk voelen die zich onzeker. Die beginnen wellicht voor het eerst aan een project, en hebben dan ook nog eens te maken met een zeer onzeker project. Op dit moment zijn we met een groep studenten een totaal nieuw event aan het voorbereiden. Een foodevent wel te verstaan. Dat hebben we nog nooit eerder gedaan en dan krijg je van die vragen als: Hoeveel mensen zullen er op af komen? Normaal is een dergelijke vraag al heel lastig te beantwoorden. Denk alleen al aan de invloed van het weer, van dingen als aanslagen of andere zaken. Nee, het aantal mensen inschatten die interesse hebben in je producten en diensten......Je kunt er allerhande berekeningen op los laten, maar een heel betrouwbare uitslag zal er nooit komen. Dat weet ik, dat weten de studenten en dat weten de stakeholders eigenlijk ook wel. En toch zoeken we telkens weer naar wat houvast, naar zekerheid. Een zekerheid die onze angsten wat weg zal nemen. Beter kunnen we gewoon ons gevoel benoemen en dan zeggen dat het logisch is dat we een angst op de achtergrond voelen. Dat dat logisch is, en er gewoon bij hoort. Dat we vooral wat moed moeten verzamelen, om door te zetten. We weten zeker dat een heel aantal zaken niet zal gaan lukken, en een heel aantal zal wel lukken. Soms is het ook een kwestie van geluk hebben. Geluk met het mooie weer, geluk dat je net wel die of die leverancier hebt gevonden. Geluk en moed heb je nodig, om voorbij je comfortzone, mooie nieuwe, betere producten en diensten te ontwikkelen voor onze kamperende gasten.
Als "oude rot in het vak" moet je dat vooral vertellen aan de jonkies. Want zonder moed & geluk zal geen enkel nieuw project lukken.
Wanneer voelde jij je voor het laatst angstig en hoe ging je daarmee om? We zijn benieuwd, wees welkom! De polletjes Watersportcamping Heeg. https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten