Ik mocht de masterclass van Paul Turken bij de Rabobank meemaken. Een avond waarbij we gingen kijken naar de trends van vandaag de dag, en wat we daarmee zouden kunnen doen bij onze lokale Rabobank. Maar hoe tof ook, ik kan mijzelf en onze camping niet helemaal vergeten. Al snel borrelde mijn hoofd ook over van de mogelijkheden die er voor onze camping opdoen.
Dus toen de masterclass afgelopen was, tenminste de tijd was ver over! Liep ik toch nog even naar Paul toe. Tijdens de masterclass vertelde hij dat de foodbranche vaak als eerste trends introduceert. Erg handig wanneer je wilt weten/zien welke veranderingen er op je af komen! In de masterclass had hij al verteld over de trend: 'Local for local" een trend waar wij zelf ook veel mee doen voor onze kamperende gasten! Want misschien wel door alle globalisering, hebben we wel heel erg onze producten en diensten ontwikkeld naar een soort van algemene, wereld smaak. Of je nu naar een vakantie paradijs in Nederland, in Spanje of in Mexico bezoekt, het all inclusief en de vele zwembaden met palmbomen lijken overal vrijwel hetzelfde te zijn. Steeds meer mensen zoeken naar authentieke, oorspronkelijke producten en diensten. De regionaliteit die willen ze kunnen zien, proeven en voelen. Die verhalen moeten we nog veel meer gaan vertellen, we moeten het nog veel meer laten zien. Na de masterclass ben ik met nog meer interesse gaan kijken naar de food branche. Het toeval wil dat we net volop in de ontwikkeling zitten van een food event op onze camping. Met een groep studenten van Stenden, die vol enthousiasme opzoek zijn naar Foodtrucks, sprekers en vernieuwende concepten voor in het pop up restaurant. Natuurlijk zoeken we zoveel mogelijk partijen hier uit de directe omgeving. Local for local, omdat we daarmee de meeste eigenheid hier naar de camping halen. Omdat we daarmee ook onze lokale economie het beste stimuleren.
Nu nog maar bedenken hoe we de trend van de vergeten groenten kunnen vertalen naar onze camping. Geen idee, wellicht dat jij daar al wat voor hebt weten te bedenken? Wees welkom en natuurlijk hoop ik je te zien op 18 juni tijdens het foodevent; Heegtasty
Dus toen de masterclass afgelopen was, tenminste de tijd was ver over! Liep ik toch nog even naar Paul toe. Tijdens de masterclass vertelde hij dat de foodbranche vaak als eerste trends introduceert. Erg handig wanneer je wilt weten/zien welke veranderingen er op je af komen! In de masterclass had hij al verteld over de trend: 'Local for local" een trend waar wij zelf ook veel mee doen voor onze kamperende gasten! Want misschien wel door alle globalisering, hebben we wel heel erg onze producten en diensten ontwikkeld naar een soort van algemene, wereld smaak. Of je nu naar een vakantie paradijs in Nederland, in Spanje of in Mexico bezoekt, het all inclusief en de vele zwembaden met palmbomen lijken overal vrijwel hetzelfde te zijn. Steeds meer mensen zoeken naar authentieke, oorspronkelijke producten en diensten. De regionaliteit die willen ze kunnen zien, proeven en voelen. Die verhalen moeten we nog veel meer gaan vertellen, we moeten het nog veel meer laten zien. Na de masterclass ben ik met nog meer interesse gaan kijken naar de food branche. Het toeval wil dat we net volop in de ontwikkeling zitten van een food event op onze camping. Met een groep studenten van Stenden, die vol enthousiasme opzoek zijn naar Foodtrucks, sprekers en vernieuwende concepten voor in het pop up restaurant. Natuurlijk zoeken we zoveel mogelijk partijen hier uit de directe omgeving. Local for local, omdat we daarmee de meeste eigenheid hier naar de camping halen. Omdat we daarmee ook onze lokale economie het beste stimuleren.
Nu nog maar bedenken hoe we de trend van de vergeten groenten kunnen vertalen naar onze camping. Geen idee, wellicht dat jij daar al wat voor hebt weten te bedenken? Wees welkom en natuurlijk hoop ik je te zien op 18 juni tijdens het foodevent; Heegtasty
Geen opmerkingen:
Een reactie posten