-0515-442328-

donderdag 5 mei 2016

welke technologie kan dienend zijn aan onze gastvriendelijkheid?

Verbetert technologie de relatie met onze gasten en hun ervaringen met ons aanbod? Zetten we digitale technologie in om menselijker te worden? Dat zijn de onherroepelijke vragen die we ons stellen om te kijken of we juist wel, of nu juist niet gebruik willen maken van deze technologie. Ze moeten dienend zijn aan ons concept.

En natuurlijk is dat heel vaak wel zo het geval, en dus zullen we er dan ook graag en snel mee aan de slag. We waren de eerste camping in Nederland met een website. Snel en makkelijk informatie bij de gast aanbieden over onze camping was het uitgangspunt. Inmiddels zijn we ruim 20 jaar verder en zien we dat informeren niet meer alleen de doelstelling voor de website is. We willen niet alleen informeren over de producten, diensten en de sfeer op onze camping. We willen vandaag de dag de gast ook zijn herinneringen van het kamperen beter laten verankeren en, ook niet onbelangrijk, we willen hem verleiden om voor onze camping te kiezen. Zonder dat we direct een verkoopsite willen worden. Dat willen we niet, we vinden dat we een zo uniek product hebben, juist door de persoonlijke aandacht, dat we de verkoop ook liever niet aan robots of technologieen over laten. Dat past niet bij ons concept. Bovendien zijn wij 24/7 via de telefoon bereikbaar, makkelijker kunnen we het niet maken! Tussen 1994, het jaar waarin we onze eerste website online kregen, en nu, zijn er heel veel nieuwe technologieen gekomen. Juist ook online zijn er veel meer mogelijkheden, die zich weer hebben door vertaald naar heel veel verschillende kanalen. Youtube, is ideaal, niets mooier dan de gast informeren met bewegende beelden. Hoe efficient is het om vanuit het perspectief van vogelvlucht, de camping te laten beleven. Dankzij de opkomst van de drone kan dat nu allemaal veel makkelijker! Die drone die filmt en die beelden plaatsen we weer door op ons youtube kanaal. Vanmiddag en vanavond worden er weer opnames met een drone gemaakt. Het is een topweekend in het voorjaar, namelijk Hemelvaartweekend. En hoe leuk is het voor de gast om straks zichzelf, zijn tent en bootje, vanuit de lucht te kunnen zien? Dan krijgt de gast toch weer een herbeleving van zijn avonturen hier op onze camping! Natuurlijk hadden we voor het perfecte zomer-gevoel beter nog even moeten wachten. Ook al is het heerlijk weer, de meeste bomen zitten nog niet vol in blad, het water is nog te koud om heerlijk uren in te poedelen zonder speciale pakken. Maar nu zijn er wel veel gasten die heerlijk genieten. Als deze gasten het filmpje zien, is de kans groot dat ze weer even genieten en dat ze voor ons de zo belangrijke mond tot mond reclame binnen hun familie en vrienden zullen gaan verspreiden. Zo snijdt het mes aan twee zijde. Hoe ga jij om met het wel of niet toepassen van technologieen binnen je organisatie, we zijn heel benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten