Als grassprietverhuurder ben je, net als bij andere organisaties, steeds bezig met het afstemmen en inspelen op de kansen in de markt. Als de markt verandert zoals een verslechterde economie of meer concurrenten, dan zal je je nog meer moeten aanpassen.
Dat betekent dat je je businessplan hierop zal moeten aanpassen aan de nieuwe ontwikkelingen. Ook wij hebben de afgelopen jaren heel wat aanpassingen in ons strategisch marketingplan doorgevoerd. Leerde ik nog tijdens de marketinglessen op school dat een strategisch marketingplan wel drie tot vijf jaar mee zou kunnen gaan, dan geldt dat zeker niet meer voor vandaag de dag.
Jaarlijks zijn er zoveel wijzigingen zoals het gebruik van nieuwe markten zoals de Spaanse en Italiaanse markt. Wij hadden al drie jaar geleden een afstudeerstagiaire Peter, die voor ons onderzoek deed naar deze nieuwe markten. We lazen toen al in de krant dat Eelde bezig was met uitbereidingen naar deze landen.
kortom, Peter deed onderzoek, wij kregen daardoor een duidelijk beeld hoe we ons op deze nieuwe markten zouden kunnen positioneren en een comminicatie plan was het vervolg onderzoek dat het jaar daarop werd gemaakt.
En nu zijn we er dan ook klaar voor.
Toch moet ik bekennen dat ik wel vaker wat lees of zie. Ook dan proberen we ons daarop te focussen en te ontwikkelen maar lang niet elke actie is een gegarandeerd succes. Sterker nog, heel wat nieuwe acties zijn helemaal niet succesvol ontwikkeld.
Maar niets doen is geen optie, of zoals mijn lieve droomgast Erik zegt;
Wie niet waagt, blijft maagd!
Wees welkom, De Polletjes Watersportcamping Heeg
Wil jij beleven welke veranderingen wij hebben doorgemaakt? Wees Welkom,
De Polletjes, Watersportcamping Heeg
http://www.facebook.com/campingheeg
Geen opmerkingen:
Een reactie posten