-0515-442328-

woensdag 19 december 2012

reflectie

Zo, de laatste dagen voor de kerstvakantie, tegen het einde van het kalenderjaar, blik ik even terug op dat jaar.
Wat was het een geweldig jaar voor ons.

En diegene die ons kennen, zullen nu hun wenkbrouwen ophalen; een goed jaar?
Jazeker, we hebben zowel zakelijk als prive weer een turbulent jaar gehad. Heel veel meegemaakt. Meer dan dat ik me vooraf had gewenst.

Maar waarom dat een buitengewoon goed jaar? Omdat we zoveel hebben (moeten) leren. We hebben dingen meegemaakt die nu niet echt leuk zijn. Zoals een goede vriend verliezen. Maar als we een les daaruit kunnen leren, dan was het wel dat deze vriend zijn leven heeft geleefd. Zijn eigen leven, zeker niet dat van een ander. Dat is mooi, en ook uniek. En zo sterk en authentiek als Erik zijn leven leefde, doen er maar weinig. Erik is niet oud geworden, helaas. Maar Erik heeft wel meer meegemaakt dan sommige families bij elkaar nog niet mee maken.
Erik was een visionair, een echte innovator. Maar hij kon ook heel erg goed leven en genieten van het hier en nu. Wat Erik ook heel sterk kon, was dat hij zijn eigen fouten en falen hardop erkende. En dan vraag ik me toch af, wat heb ik dit jaar fout gedaan. Ik heb genoeg fouten gemaakt, gotere en kleinere.
Ik heb mijn docent bv. niets meer van me laten horen. En wat het nog erger maakt, ik heb er niet eens een reden voor!
En wat ik ook niet goed heb gedaan is dat ik jullie niet bedankt heb. Jullie als (vaak trouwe) lezers van mijn blogje, die het weer RT-en. Die het delen op Facebook en noem maar op.
Lieve lezers, ik ben echt blij met jullie aandacht, met jullie acties om mijn blogje bij een nog groter publiek onder de aandacht te brengen. Jullie commentaar, echt. Mag ik jullie een warme virtuele knuffel van mij geven?

En, als altijd, WEES WELKOM! De Polletjes, Watersportcamping Heeg
http://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten