-0515-442328-

donderdag 2 oktober 2014

persbericht = een verkapt commercieel verhaal

Je hebt nieuws, en je hebt nieuws. Bij het ANP weten ze alles van en over het nieuws. Ik mocht een kijkje komen nemen bij het ANP waar Marcel van Lingen vertelt over het nieuws. En dan in het bijzonder over persberichten. Daar wil ik natuurlijk wel meer van weten, want hoe beter wij de pers weten te raken, hoe meer er over ons zal worden geplaatst!

Op naar Rijswijk waar ik aankom in een groot gebouw. Direct voel je de dynamiek van het bedrijf! Een geoliede mierenhoop, zo zou ik het willen omschrijven. Marcel, de directeur van het ANP verteld met trots over zijn mensen. Over zijn chief WAT en chief HOE (wat een toffe omschrijvingen) Hij verteld over situaties waarbij het super dynamisch is (bv de abdicatie) maar ook wanneer het rustig is. Het kantoor is ingericht in cirkels, op de foto zie je de innercirkel, daar gebeurt het allemaal. Hoe zorg ik er nu voor dat mijn persbericht, mijn commerciele verhaal, goed wordt opgepakt? Hoe zorg ik ervoor dat ik meer aandacht krijg?
meer aandacht is gewoon meer multimedia en die krijg je door het persbericht te voorzien van de juiste dingen:


  • +14% platte tekst
  • +20% tekst + foto
  • +48% tekst + foto + video
  • +77% tekst + foto + video + andere media
En natuurlijk, hoe hoger de nieuwswaarde hoe beter en het bericht moet zeker niet te commercieel zijn, dat wordt het iig geweigert!
Een persbericht goed voorbereid en juist aangeleverd is een kans om over je organisatie te kunnen lezen, te laten zien. Het is een van de manieren om aandacht te (blijven) krijgen van je doelgroep. Lees over mij, weet wie ik ben!
Wat fijn dat alles tegenwoordig gewoon via de mail met linkjes kan worden aangeleverd, mijn persberichten zullen voortaan altijd een video bevatten! Mocht je nog vragen hebben of tips voor mij, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg, je weet wel de camping in Friesland!
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten