-0515-442328-

zaterdag 4 oktober 2014

verfijn je verhaal

Met je merk vertel je het verhaal van je organisatie. En hoe kan je beter beginnen dan met jouw persoonlijke verhaal? Steeds maar weer sleutelen we aan onze boodschap, want er zit altijd nog heel wat ruis op de lijn, het kan elke dag weer beter!

Het is dus een kwestie van je verhaal te verfijnen, te verbeteren, sterker te maken! En in tegenstelling tot wat ik denk dat ik moet gaan doen, nog meer schrijven, nog meer woorden produceren, is het juist de kunst van het weglaten; Keep it simple.
Daar gaan we weer, we moeten weer tot de essentie komen. Wat is mijn persoonlijke verhaal? Ik ben bezig met het zoeken naar ons persoonlijke verhaal in negen hoofdstukken. Onze camping bestaat volgend jaar 50 jaar, genoeg redenen om onze reis, ons persoonlijke verhaal rond onze grassprieten te gaan verhalen.
Want uiteindelijk is het een hele klus geweest om onze grassprieten zo groen te krijgen als ze nu zijn. Wij willen immers de groenste grassprieten verhuren! En klaar, dat zijn we nooit. Dat is een hele geruststelling maar tegelijkertijd ook een hele opgave. Tuurlijk hebben we samen genoeg momenten gekent dat we het echt niet meer zagen zitten. Een camping runnen is geen klein dingetje, het doet een enorme aanslag op je tijd, energie en het heeft grote effecten op je priveleven en je familie.
Toen onze kinderen klein waren heb ik menig maal ze niet in bed kunnen stoppen, zijn de verbranden maaltijden door onderbrekende telefoontjes ontelbaar en de keren dat we te laat kwamen om de kinderen van een clubje in Sneek af te halen al lang niet meer op een hand te tellen.
En het is die impact op onze familie, die mij het meest raakt. De sociale (Nederlandse) druk dat je als vrouw vooral niet te ambitieus en te veel moet gaan werken, je moet er immers ook voor je kinderen zijn! En af en toe heb ik wel last van dat knagende stemmetje in mijn hoofd waardoor ik een week gevoel in mijn donder krijg! Maar ik werk niet omdat ik gedwongen wordt, ik werk omdat het me veel, heel veel plezier geeft! Ik werk ook niet om rijk te worden, had ik dat gewenst, dan had ik heel andere keuzes moeten maken. En tuurlijk doe ik ook vaak genoeg minder leuk werk, niemand gaat met plezier ruzie maken met bv. de Iepenwacht omdat ze afbreuk doen aan de vakantiebeleving van onze gasten. Het leven is niet altijd leuk of rechtvaardig, het is en blijft een hele klus, laat ik dan mijn leven zo proberen vorm te geven dat ik zoveel mogelijk die dingen kan doen, waar ik en heel veel geluk ervaar en waarmee ik de wereld een klein beetje mooier heb weten te maken. Dus ik ben aan het schrijven over onze groenste grassprieten, wat en waarom heb ik gekozen voor die keuzes en welke effecten hebben ze gehad, ook op mijn persoonlijke leven. Of liever gezegd ik ben het aan het herschrijven, ordenen en nog weer; herschrijven. Ik ben aan het verfijnen van het verhaal, ons verhaal, mijn verhaal. Zo weet je wie ik ben, wie de camping is. We zijn samen zo vergroeid, na al die jaren!
Heb jij je verhaal al geschreven en heb je tips voor me? Ik ben heel benieuwd, laat je het ons weten, wees welkom! De polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten