-0515-442328-

dinsdag 8 november 2016

garippg he!

We zijn allemaal geconditioneerd. En hoe ouder we worden, hoe groter de kans dat we heel erg geconditioneerd zijn. We hebben allemaal behoefte aan logica. Ik mocht een presentatie meemaken waarbij we steeds maar weer op het verkeerde been werden gezet. Werkelijk onuitstaanbaar. Wat een tegenvaller voor me, dat ik helemaal niet zo autonoom denk, als dat ik zelf had verwacht.

Ik hang aan de lippen van Ad Bastiaanse die ons in een up tempo meeneemt in de wereld van hoe onze hersens werken en hoe wij daar als merk op kunnen inspelen. Hoe kunnen we ons merk designen?

Misschien ken je het wel, een hele lap tekst waarbij de volgorde van de woorden totaal onjuist zijn. Het enige is dat de eerste en de laatste letter van elk woord wel op de juiste plaats moet staan, en hoppa, we zonder al te veel meer moeite, gewoon de hele tekst lezen! Ik moet eerlijkheidshalve wel melden dat mijn eerste reactie was: "Help, kennelijk ben ik zo moe, dat die dyslectie van me, mij nu echt gaat opbreken! "Gelukkig merkte ik al snel dat mijn buurvrouwen zich ook heel even moesten herpakken. Daarna mochten we de tekst met daarop de kleuren voorlezen. Echter waren de letters, met een andere kleur weergegeven, dan dat het woord was. Precies zoals in dit plaatje. Ik kreeg werkelijk kortsluiting in mijn hoofd. En het ging maar door en door. We zijn dus geconditioneerd, maar wat kan ik daar mee met onze eigen camping? Deze presentatie zou toch gaan over design & merk? Ondanks dat ik andere verwachtingen had van de presentatie, was ik wel geboeid. De ene mindfuck volgde de andere op. En toen kwam het, hoe beleven wij design? Goed design moet:

  • emoties oproepen
  • tot de verbeelding spreken
  • en logisch zijn
Maar willen we echt de aandacht hebben, willen we ons type kamperende gast energie gaan geven, dan is het heel handig om juist op een leuke manier, verwarring op te roepen! Ik heb het zelf nu ervaren. Maar wees waaks, want het creeren van verwarring, moet wel echt passen bij de doelgroep die je bedient en bij je merk. Je kunt je voorstellen dat verwarring stichten door een chirurg die je gaat opereren nu niet bepaald handig is. Hoe dan ook, kijk naar alle raakmomenten binnen je organisatie en check of ze wel emoties oproepen, tot de verbeelding spreken en of ze logisch zijn! En o ja, vergeet vooral ook je logo niet!
Ik ben benieuwd waar jij vooral nog stappen kunt maken. Laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten