-0515-442328-

zaterdag 19 november 2016

samen reizen en de hindernissen op je pad nemen

Ik begon aan een nieuwe reis. Op een pad vol nieuwe en uitdagende hindernissen. Dat doe ik regelmatig, het onbekende is was me aan trekt! Ik ben samen, met een aantal andere mensen een project aan het optuigen voor de culturele hoofdstad, een theaterstuk over biodiversiteit. Gelukkig krijgen we ondersteuning van de Culturele Hoofdstad. met mede project ontwikkelaren krijgen we trainingen.

De eerste training ging over pitchen. Er werd gestart met een kennismaking rondje om daarna snel de theorie in te gaan duiken. De theorie was interessant en voor verdieping werden boeken genoemd die in natuurlijk snel noteerde. Pitchen is een wezenlijk onderdeel om medestanders te kunnen vinden, om je project nog beter, sterker te kunnen maken. Al snel kregen we de opdracht om met de zojuist opgedane kennis, nu zelf onze pitch te ontwikkelen, om die vervolgens voor elkaar te gaan uitvoeren. Best wel spannend, ook al was het al met al maar een klein groepje mensen die luisterde. En daar ging de pitch.......alle toehoorders luisterde aandachtig, gaven een voor een hun bevindingen. "Dat deed je goed, er zat al echt een verhaallijn in!" Of, "die plotselinge wending, was verrassend!" Maar ook "je stond met een bepaalde houding, nu niet echt toegankelijk".
We hebben elkaar voorzien van opbouwende kritiek. We kregen weer wat theorie, weer wat nieuwe aanwijzingen en langzaam maar zeker ontstonden bij ieder van ons groepje, pitchers die echt heel sterk waren. Einde van de dag, ging ik moe maar voldaan naar huis. Ik had zelf kunnen zoeken op internet: Hoe houd ik een top pitch? En ik weet zeker dat ik dan tips had gevonden die me hadden geholpen. Ik ben er heel wat minder zeker van, dat de uitkomst het zelfde niveau had gekregen! Ik had in mijn eentje kunnen gaan trainen, en mijn teksten en spraak kunnen blijven aanpassen. Maar ws. had ik nooit meegekregen dat ik wat aan mijn houding had moeten doen of aan mijn spreek tempo. Deze onbekende reis voor mij had zeker verschillende hindernissen. Maar doordat ik gekoppeld was aan mede reizigers, waren ze makkelijker te nemen. Bovendien was het ook zeker inspirerend om kritisch naar de andere pitchers te luisteren en hoe zij die hadden vorm gegeven. Zo kon ik wat ideeen van hen "pikken" die ik eenvoudig ook kon toepassen. Zo zie je maar weer dat samen reizen misschien wat meer tijd kost, maar het resultaat is vrijwel altijd beter!
Ik ben benieuwd hoe jij je hindernissen neemt; alleen of met elkaar?
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten