-0515-442328-

zaterdag 26 november 2016

Je kwam voor jezelf, maar je komt terug voor de andere

We kregen een presentatie van onze nieuwe directeur voor de sector: Monique van der Sanden. Ze vertelde over de nieuwe strategie maar ook over de positionering van onze sector. We brengen mensen samen, ze komen eerst voor zichzelf, en komen terug voor ons!

Ik was zo blij met haar opmerking. Dat is nu precies wat juist onze sector zo bijzonder maakt. Nergens leer je zo makkelijk andere gasten kennen, als op een camping! Straks wanneer de reserveringen weer gemaakt worden (bij ons kan dat altijd pas vanaf 1 januari), dan horen we het weer: "Karin, komen die en die ook weer?" of "Staan die en die ook in dezelfde periode? Vooral de kinderen vinden het leuk om hun vriendjes van het jaar of nog langer geleden nog eens terug te zien.
Een aantal weken geleden trof ik bij het exact live event een van onze oude gasten; Laurens. Jaren geleden kwam hij als kind naar onze camping. Nu stond hij voor de Tesla auto met een eigen stand. Kleine jongens worden groot dacht ik nog! Mijn verbazing was groot dat zijn verlangen naar de camping er nog steeds was. Niet zozeer voor de camping, maar nog veel meer naar de kamperende gasten van vroeger. Eigenlijk zou je een reunie moeten organiseren zodat we elkaar allemaal weer gaan treffen, zei hij. Niet zo'n gek idee. Tegelijk vraag ik me af waarom we zelf nooit op dit idee zijn gekomen.  Juist omdat Monique en nog benoemd ga ik er werk van maken. Niet omdat Monique het benoemt, maar omdat ik het nu voor de tweede keer hoor. Gek is dat, dat ik niet direct nadat Laurens het had gezegd, ik actie ben gekomen. Ik vermoed dat ik me teveel heb laten verleiden door de kennis over de rode doelgroep. Immers, ze zijn meer dan gemiddeld op zichzelf. Zijn van alle doelgroepen het meest gesteld op hun privacy. Ik vermoed nu dat dat een beetje als een rode lap voor me heeft gefunctioneerd. Het zit hem juist in het feit dat het gaat over: meer dan de andere doelgroepen! Ik heb me blind lopen staren op hun individuele inslag en privacy. Tuurlijk is ook de rode doelgroep een sociaal mens, dat zijn we als soort (mens) immers allemaal. Maar de manier waarop en wanneer deze rode doelgroep zich in een groep beweegt is wat anders. Ze willen vooral veel vrijheid, willen hun keuzes het liefst zelfstandig maken en houden er niet van wanneer dat min of meer wordt opgelegd. Tuurlijk vinden ze het heerlijk om zich te omringen door geestverwanten! Mede gasten die hem inspireren en motiveren om buiten de eigen comfortzone te komen. Medegasten die van een zelfde sfeer houden, zelfde activiteiten, zelfde manier van leven hebben. Het kan niet anders of zo ontstaan dan ook mooie verbindingen. Onze gasten-ontmoetingen als unieke klantwaarde.
En hoe gaan we die nu verder versterken? Een reunie is een ding, maar wat voor mogelijkheden zijn er zoal nog meer? Misschien dat je een tof idee hebt. We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten