-0515-442328-

vrijdag 24 november 2017

2019, Rembrandtjaar

Afgelopen maandag mocht ik een aantal presentaties bijwonen bij het CBS. Onder andere die van Kees van der Most (NBTC). Hij vertelde o.a. dat het jaar 2019 het thema Rembrandt zal meekrijgen. Rembrandt, ofwel waar kan je de schilders uit de gouden eeuw ervaren?

We weten allemaal dat in de gouden eeuw de economie tot enorme bloei kwam, dat steeds meer schilders zich moesten zien te gaan positioneren en onderscheiden. Rembrandt was een van de grote meesters van de schilders. Hij heeft zich laten inspireren door het calvinisme. Later werd dit meer bekent als typisch Hollands en zien we deze invloed nog steeds terug in ook andere kunstvormen als bv. het design!

Mooi een thema jaar, het helpt me altijd om weer tot nieuwe inspiratie te komen, tot nieuwe arrangementen bv. Wat kan ik met onze camping met dit thema jaar? Gelukkig wordt ik geholpen door juist de volgende dag op T.V. te zien dat de vrouw van Rembrandt, Saskia dus, met hem is getrouwd hier net om de hoek in dit kerkje! Genoeg redenen dus om eens goed te gaan onderzoeken welke invloed onze regio heeft gehad op zijn werk en waar je dat dan ook terug kan zien! Ook goed is om nog eens te onderzoeken of er ook nog andere schilders uit de gouden eeuw hier in het Friese hun sporen hebben achter gelaten.
Waarom wij als camping dit soort dingen willen onderzoeken? Nu dat is niet zo heel lastig. Waarschijnlijk zijn er maar erg weinig campings die en graag internationale gasten willen ontvangen, en dergelijke onderzoek willen doen, om zo een mooi, nieuw arrangement te kunnen ontwikkelen. En als we dan een mooi arrangement hebben weten te ontwikkelen, dan kun je je voorstellen dat we dat met niet al te veel moeite ook door kunnen geven aan de pers. Daardoor bereiken we heel veel meer potentiele gasten. Een deel van die potentiele gasten zullen overgaan tot boeken bij ons. En als ze dan dit bijzondere arrangement hebben meegemaakt, dan is de kans groot dat ze dit weer door zullen gaan vertellen aan hun vrienden en familie. Allemaal te simpel voor woorden zou je zeggen. Heel wat leuker om te doen dan bv. 5 dagen op een beurs gaan staan. Gek blijf ik het dan vinden, dat er zo weinig van mijn collega's niet meer onderzoeken en zich willen vernieuwen en verbeteren.
Gek blijf ik het vinden, dat er dan ook zo weinig van mijn collega's te zien waren bij dit CBS congres. Bijna "panklaar" werd de nieuwste kennis en informatie gedeeld en geduid.
Het kan niet aan het moment liggen, november is alles behalve een drukke maand.
Het kan niet aan de prijs liggen, want er werd niet eens geld voor gevraagd!
Het kan ook niet liggen aan de aandacht, want vooraf werd op allerlei mogelijke wijze de uitnodiging gedeeld.
Misschien dat jij het weet, waarom? En mocht je denken dat jij en ik beter samen kunnen optrekken met de voorbereiding op Rembrandt, 2019, laat het me dan weten, ik ben altijd in voor samenwerking!
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten