-0515-442328-

vrijdag 10 november 2017

van verander proces naar verander succes

Sinds 2008 hebben we een heel bewuste keuze gemaakt voor een specifieke doelgroep, de paarse en rode doelgroep. En nu, bijna tien jaar later kunnen we zeggen dat we blij zijn met deze ingeslagen weg. We hebben zelfs de economische crisis weten te overleven en hebben een prachtig, succesvol seizoen achter de rug!

Kiezen voor een bepaalde doelgroep, betekent dat je je producten, diensten, service en communicatie, allemaal moet aanpassen. Dat gaat in ons geval niet zomaar even in een korte tijd. Daarvoor hadden en hebben we het budget gewoonweg niet. Dus met kleine babystapjes hebben we langzaam maar zeker al heel wat weten aan te passen op onze camping. We hebben veel geleerd, ook door fouten te maken. We hebben getwijfeld, het was spannend en we hebben er ook wel onderling wat strijd over gehad. Kiezen we hier nu voor optie A of voor optie B? We waren het lang niet altijd met elkaar eens, maar kwamen er wel altijd weer uit.
In al die jaren zijn we steeds trouw gebleven aan de gekozen doelgroep. We zijn blijven volhouden, we zijn blijven werken aan het optimaliseren van al onze producten, diensten, service en communicatie. Optimaliseren en passend maken voor deze doelgroep.
Ondanks de momenten waarop we zagen dat doordat we voor de ene doelgroep kozen, we andere doelgroepen wegjaagde, zijn we blijven volhouden. Je weet dat je tijdens dit soort grote beslissingen eerst een omzet daling voor de kiezen krijgt. Maar niemand die je verteld hoe groot die zal zijn en hoelang die zal aanhouden. Het is echt een hele transitie, een heel verander proces geweest. Maar nu na al die jaren kunnen we echt zeggen dat dit verander proces ook een verander succes is geworden!
Moesten we in de begin jaren nog echt op jacht gaan naar projecten samen met de creatieve sector, nu vandaag de dag worden we steeds vaker gevraagd of wij misschien met hen willen samenwerken. Dat scheelt ons een heel hoop inzet en energie!
Voor het komende jaar staan er behoorlijk wat projecten met de creatieve sector op stapel. De meeste zijn ontstaan omdat wij benaderd zijn. Daaruit kunnen we wel opmaken dat we inmiddels ook voor de buitenwereld een bepaalde positionering hebben ingenomen. De afgelopen negen jaar waren nooit saai, we hebben hard en veel gewerkt. Maar altijd met een sterke overtuiging dat dit onze weg zou moeten zijn. Negen jaar is een hele lange tijd om vol te houden tot je echt het verander proces ook een verander succes is geworden. Gelukkig hebben we het weten vol te houden. Ondanks de crisis, ondanks tegenslagen, dankzij ons geloof in deze transitie en ons doorzetting vermogen. We zullen altijd blijven verbeteren en vernieuwen, al was het alleen maar omdat we daar zelf zoveel energie van krijgen en onze doelgroep dat nu eenmaal verlangt. Die wil immers als eerste nieuwe dingen ervaren, net als wij zelf! Er staan ons nog genoeg uitdagingen te wachten waar we als camping nog een goed antwoord op moeten zien te vinden. Neem alleen nog maar de transitie naar duurzame energiebronnen, professioneel personeel blijven behouden, circulaire economie, technologie. Vanuit allerhande hoeken staat ons nog een hele opgave. We kijken nieuwsgierig naar de toekomst uit. We hebben er zin in!
Hoe zorgde jij dat je verander proces een verander succes is geworden? We zijn benieuwd, wees welkom de polletjes Watersportcamping Heeg.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten