Niet je potentiele gasten "verleiden"met harde, rationele argumenten, maar kiezen voor een zachte aanpak. Dat is de transformatie die we door willen blijven zetten. Niet vertellen welke producten we voor welke prijs verkopen, maar aan wie en waarom. Toch zullen we het ook moeten hebben over onze producten en prijzen. Maar de boventoon moet zijn dat we van hart naar hart willen "veroveren". Zo spreken we onze gasten aan op hun intrinsieke motivatie!
Van het hoofd naar het hart, dat is de weg die we in onze communicatie af moeten leggen. We willen dus niet zomaar producten aan iedereen aanbieden voor een bepaalde prijs, maar aan hen waarvan hun hart een huppeltje gaat maken. De bijzondere sfeer die er op onze camping heerst. Het type gast die ons erg waardeert, dat is wat we meer en meer in al onze communicatie naar voren moet komen. En we weten, het kan altijd beter dus waar laten we ook nu nog steekjes vallen? Waar kunnen we de boel nu nog sterker maken? Nadat we hard hebben gewerkt aan onze beeldbank. We hebben meerdere achtereenvolgende jaren samen gewerkt met professionele fotografen, stylisten en concept ontwikkelaars. We hebben laten kijken naar onze teksten. Onze website is vernieuwd en de eerlijkheid gebied te vertellen dat we onze website maandelijks aanpassen. Telkens weer ergens wat net anders doen. De ene keer is het een grote verandering zoals het toevoegen van bv. de Italiaanse taal, de andere keer is het iets kleins als een toevoeging van een icoon als tripadvisor. Waar zouden we nu nog weer een verbeter stapje kunnen maken? Wat is er nu aan de beurt? Waar kunnen we het verschil maken om juist de boel te verzachten? Te verhelderen?
Dat is het probleem bij verbeteren. In het begin heb je het laaghangende fruit. Je weet makkelijk wat je zou kunnen en moeten doen om de boel te verbeteren. Van een zes een zeven maken is vaak erg duidelijk. Maar van een zeven een acht gaan maken, is alweer heel wat moeilijker. Je ziet minder goed waar de uitdagingen zitten. Cruciaal is dan ook dat we gaan kijken en luisteren bij de gast zelf. Daarom vragen we regelmatig aan onze gasten of ze de NPS willen invullen. Daar komen natuurlijk al heel veel mooie ideeën door naar boven. Maar zelden gaan die over hoe wij onze potentiele gasten beraken in het beslissings moment. Daar zit wat ons betreft dan ook een gapend gat. We kunnen onze gasten op dat moment dat die beslist niet zien of horen. We missen dat observatie moment. Zou het niet een goed idee zijn om te organiseren dat we er wel eens bij zouden kunnen zijn? Mogelijk dat we dan weer op ideeën komen waardoor we de communicatie echt nog beter van hart naar hart kunnen laten verlopen. Want dat we nu nog steeds te veel in de harde, rationele aanpak zitten, dat is wel duidelijk. We willen echt van een zeven nu een acht gaan maken. Heb jij hier al ervaring mee? Wat is jouw ultieme tip die je met ons wilt delen? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
Van het hoofd naar het hart, dat is de weg die we in onze communicatie af moeten leggen. We willen dus niet zomaar producten aan iedereen aanbieden voor een bepaalde prijs, maar aan hen waarvan hun hart een huppeltje gaat maken. De bijzondere sfeer die er op onze camping heerst. Het type gast die ons erg waardeert, dat is wat we meer en meer in al onze communicatie naar voren moet komen. En we weten, het kan altijd beter dus waar laten we ook nu nog steekjes vallen? Waar kunnen we de boel nu nog sterker maken? Nadat we hard hebben gewerkt aan onze beeldbank. We hebben meerdere achtereenvolgende jaren samen gewerkt met professionele fotografen, stylisten en concept ontwikkelaars. We hebben laten kijken naar onze teksten. Onze website is vernieuwd en de eerlijkheid gebied te vertellen dat we onze website maandelijks aanpassen. Telkens weer ergens wat net anders doen. De ene keer is het een grote verandering zoals het toevoegen van bv. de Italiaanse taal, de andere keer is het iets kleins als een toevoeging van een icoon als tripadvisor. Waar zouden we nu nog weer een verbeter stapje kunnen maken? Wat is er nu aan de beurt? Waar kunnen we het verschil maken om juist de boel te verzachten? Te verhelderen?
Dat is het probleem bij verbeteren. In het begin heb je het laaghangende fruit. Je weet makkelijk wat je zou kunnen en moeten doen om de boel te verbeteren. Van een zes een zeven maken is vaak erg duidelijk. Maar van een zeven een acht gaan maken, is alweer heel wat moeilijker. Je ziet minder goed waar de uitdagingen zitten. Cruciaal is dan ook dat we gaan kijken en luisteren bij de gast zelf. Daarom vragen we regelmatig aan onze gasten of ze de NPS willen invullen. Daar komen natuurlijk al heel veel mooie ideeën door naar boven. Maar zelden gaan die over hoe wij onze potentiele gasten beraken in het beslissings moment. Daar zit wat ons betreft dan ook een gapend gat. We kunnen onze gasten op dat moment dat die beslist niet zien of horen. We missen dat observatie moment. Zou het niet een goed idee zijn om te organiseren dat we er wel eens bij zouden kunnen zijn? Mogelijk dat we dan weer op ideeën komen waardoor we de communicatie echt nog beter van hart naar hart kunnen laten verlopen. Want dat we nu nog steeds te veel in de harde, rationele aanpak zitten, dat is wel duidelijk. We willen echt van een zeven nu een acht gaan maken. Heb jij hier al ervaring mee? Wat is jouw ultieme tip die je met ons wilt delen? We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten