-0515-442328-

vrijdag 1 juni 2018

de cirkel van de groet & glimlach

Meestal eindig ik onder aan mijn mailtje, aan de reserveringen en aan postkaartjes met de tekst: "Groet & glimlach". Dat is een tekst die heel wat beter bij mij past dan: "Vriendelijke Groet". Het effect van die Groet & glimlach is meer dan eens echt leuk. Krijg ik een berichtje met daarop, "en jij ook een glimlach terug" of andere leuke reacties. Mensen groeten en glimlachen naar mensen, het maakt dat alles en iedereen net wat vrolijker en blijer wordt.

Dat heeft alles te maken met de aanstekelijkheid ervan. Zowel naar mijzelf als naar onze medewerkers. Een groet & glimlach maakt dat de omgeving vrolijker en blijer wordt. En een omgeving die vrolijk en blij is, is een fijne omgeving om te zijn. Zo zie je dat onze medewerkers dat ook makkelijker overnemen, en ook onze gasten. De meeste gasten van onze camping gaan alleen naar huis, wanneer ze even bij de receptie hebben gestopt om goededag te zeggen. Ze bedanken ons vaak en vertellen dat ze het hier echt fijn hebben gehad. Daar groei ik dan weer van en zo is de cirkel weer rond!

Wat is dat wat jij uit wil dragen? Wanneer ervaar ik dat bij jou? Waar blijkt het uit? Heb jij je dat ook wel eens afgevraagd? Kijk dan eens naar zoiets simpels als je afsluiting onder je mailtjes en brieven. Wat schrijf jij daar op? Een persoonlijke groet of is het toch die standaard van Vriendelijke Groet?
Ik ben benieuwd, laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten