-0515-442328-

dinsdag 26 juni 2018

waarom wil je inzicht in je eigen impact?

Ik wil graag vol passie werken. Ik wil het vuurtje in mij voelen branden. Ik wil de wereld verwarmen met mijn vuurtje. Maar hoe groot is mijn impact? Hoe aanstekelijk ben ik? Dat zijn vragen die ik mezelf moet stellen. Immers, de antwoorden maken mij een hoop duidelijk!

Maar eerlijk gezegd, ik heb er nooit eerder zo naar gekeken. Is het verlegenheid, of zal het  de angst zijn, omdat het misschien toch tegen valt? Ik heb geen idee. Maar wil ik verdere stappen gaan maken dan is het echt wel handig om mijn impact te kunnen duiden. Er zijn minstens vijf belangrijke redenen om deze impact te willen weten:
  1. Omdat het een belangrijk uitgangspunt is bij samenwerkingen
  2. Om te weten of ik werkelijk wel een positieve impact heb
  3. Om te weten of en zo ja welke negatieve effecten ik veroorzaak
  4. Om te weten hoe ik de positieve impact verder kan vergroten
  5. Om te weten welke acties wel en welke geen positieve impact hebben

Toch is het heel lastig om die impact in kaart te kunnen brengen. Graag wil je dan alle impact meten. Wat is er al bereikt en hoe dat is gebeurt. Wat er wel en niet werkt in bepaalde situaties. Maar alles meten is vaak niet mogelijk omdat de kennis, geld en tijd ontbreekt. Daarom is het nu even belangrijk dat ik ga onderzoeken waar ik als eerste antwoorden op zou willen hebben. Wat is de impact die ik met onze camping heb op het geluk en de energie die onze gasten door ons hebben gekregen? Of wil ik weten hoe we maatschappelijk verbeterend bezig zijn? Het zijn zomaar twee vragen. De antwoorden zijn jammer genoeg niet zo snel te geven.

Heb jij al ervaring met het meten van je impact? Welke impact heb je dan al gemeten? Ik ben heel benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten