-0515-442328-

zondag 10 juni 2018

technologische ontwikkelingen en nieuwe klantbehoeften veranderen permanent

De houdbaarheidsdatum van businessmodellen wordt korter en korter. De veranderende klantbehoeften en technologische ontwikkelingen zorgen ervoor dat het ene model over het andere model buitelt. Wil je ook op de lange termijn succesvol blijven, dan zul je dus steeds maar weer opnieuw moeten blijven onderzoeken hoe je in de toekomst van waarde kunt zijn. Niet voor niets hebben we ook op onze camping permanent studenten die dit onderzoeken.

Niet innoveren betekent vroeg of laat onherroepelijk de dood! Wekelijks, misschien zelfs wel dagelijks vragen we ons of hoe we in kunnen spelen op al deze ontwikkelingen.
Waar verdienen we geld, waar creeren we waarde?
Met het korter worden van de houdbaarheidsdatum van ons businessmodel, zal op termijn ons huidige businessmodel aan waarde inboeten en zoeken we naar toekomstige manieren van waardecreatie. Dat betekent dat we steeds maar weer onze ogen en oren goed de kost geven. Je ziet me dan ook vooral waar ik kom, en mijn hart een klein sprongetje maken, aantekeningen maken. Bang dat ik het idee niet meer helemaal goed onthouden heb. Ik blader bij het bezoek aan de kapper snel door alle verse magazines, opzoek naar "mijn WOW-DINGEN" Ik luister naar onze gasten en vraag ze wat ze hier missen. We experimenteren, we leren, we passen aan en zo blijven we onze camping onderscheiden ten opzichte van andere campings. We nemen daarbij risico's, blijven nieuwsgierig en flexibel. We blijven dus permanent werken aan een optimalisatie van ons huidige business model, maar hebben tegelijkertijd oog en aandacht hebben voor nieuwe ontwikkelingen. Binnen ons huidige business model zoeken we naar de inzichten die ons helpen, toekomstige waarde te kunnen creeren. We ontdekken steeds weer zaken waarvan we nog niet wisten, dat we ze niet wisten. En zo kunnen we, met vallen en opstaan, kansen te verzilveren. Zo houden we het brood op de plank. Voor ons, en voor onze medewerkers!
Hoe doe jij dat? Ben je ook dagelijks bezig met de toekomst van je organisatie?
We zijn benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten