-0515-442328-

donderdag 21 juni 2018

probeer altijd een beetje aardiger te zijn, dan nodig is

Tuurlijk, als je de gast "fatsoenlijk en respectvol" behandeld, dan doe je het zoals het hoort. Maar behandel je je gast net een beetje aardiger dan nodig is, dan zal die dat zeker waarderen. Het is juist dat verschil dat we graag willen maken. We willen niet aan de norm doen, we willen er bovenuit steken!

En het grappige is, wanneer wij een beetje aardiger doen, we dit altijd onszelf misschien nog wel het grootste plezier brengt. Hoe leuk is het om een ander blij te mogen maken. Om een ander te mogen verrassen. Juist door net wat aardiger te zijn. Want zeg nu zelf, jij gaat toch ook liever op vakantie naar een plek waar de mensen net wat aardiger zijn, dan dat je had verwacht? Toch is het vreemd, we voelen het allemaal wel zo, maar we doen het lang niet zo.....Waar zit hem dat in? Kijk, ik kan voor mezelf zeggen dat wanneer ik onder (tijds) druk sta, wanneer ik niet helemaal lekker in mijn vel zit, of wanneer ik net een dikke domper heb meegemaakt, dan heb ik de grootste moeite om net wat aardiger te zijn dan nodig is. Ik ben ook gewoon maar een mens. Maar het feit blijft dat ook ik gewoon wel kritisch moet blijven kijken naar mezelf, mijn gedrag. Tuurlijk zijn er genoeg momenten dat ook het bij mij niet helemaal lukt. Als ik maar wel, steeds vaker, mezelf in de modus zet om weer even net wat aardiger te zijn, dan nodig is. Omdat ik het mezelf gun, en de mensen om me heen. Inclusief natuurlijk onze medewerkers en gasten!
Welke ervaringen heb jij met net iets aardiger zijn, dan nodig is? Voelt meestal toch echt fijner, toch? Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen, laat je het weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten