-0515-442328-

zaterdag 16 juni 2018

What's happening over there? What stands out?

Wanneer heb je een coole camping? Wat zijn de indicatoren waarop je een organisatie (en dus ook een camping) kunt labelen als Cool? Want wanneer je weet waarop gelet moet worden, dan weet je ook waar je aan kunt gaan werken! Natuurlijk willen we een coole camping hebben. En houden, ook in de toekomst!

Er zijn drie indicatoren waarop een organisatie te labelen is als cool. 
  1. Aantrekkelijk, hoe ziet de camping eruit?
  2. Inspirerend, hoe helpt het je om op (nieuwe) ideeen te komen?
  3. Visie, welk toekomst beeld is er over/voor de camping? 
Met deze drie indicatoren kunnen we wel wat. Moeten we zelfs wat. Vooral het eerste punt, hoe aantrekkelijk ziet de camping eruit? Welk gevoel krijgt de bezoeker wanneer ze langs onze camping rijden? Welk gevoel krijgen ze als ze op de camping aankomen, bij de receptie, het toiletgebouw en zo verder, en zo verder. Wat zien ze? Door alleen al proberen te kijken, door de bril van je gast, ga je al heel veel meer zien. Ik zie een kapot gereden bloembak bij de oprit van de camping. Zier er nu niet heel erg aantrekkelijk uit. Ik zie ook een paar borden, met teksten erop, waardoor ik begin te glimlachen. Ik zie de receptie met daarvoor een soort wilde bloementuin die uitbundig, fleurig is. Een kissbox waarvan ik denk: Hmm, grappig. En een snoer van allemaal gekleurde lampjes.
Kortom, het gaat de goede kant op, maar het kan beslist nog beter.
Qua inspiratie is er ook nog wel het een en ander te zeggen. Op de ene plek ervaar ik een heel aantal verschillende, inspirerende zaken zoals in het toiletgebouw door een vers bloemetje, de foto's op de deuren, de quotes op de spiegel een omhoog lopende emmer. Maar er zijn ook velden zoals veld zes, waar helemaal niets bijzonders is te beleven. Kijk daar kan het nog wel een tikje meer inspiratie en gekkigheid worden toegevoegd.
Wat visie betreft kijken we elke paar jaar daar even kritisch naar. Net als naar onze missie, doelgroep, kernwaarden en strategie. Want in de loop der tijd veranderd altijd het een en ander. Is de visie inspirerend en uniek genoeg. Is die nog passend bij wie we zijn en waar we naartoe willen? past die nog wel bij deze tijdsgeest? En telkens weer zien we dat we onze visie net wat meer moeten aanscherpen. Het zijn maar kleine beetjes. Maar toch.
Ik ben benieuwd, hoe zit het met jou aantrekkelijkheid, je inspirerende vermogen en je visie? Kijk je daar ook wel naar? En wat valt je dan op? Ik ben benieuwd, wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten