-0515-442328-

zondag 10 juni 2018

gastgerichtheid duurt het langst!

Vanmorgen hadden ze al een optimistje gehuurd, voor hun oudste zoon van zeven jaar. Even later kwam hij nog een sup board erbij huren. Zo kon hij eenvoudig in de buurt blijven van zijn zeilende zoon. En s 'middags kwam ze rond 15h nog even een valk voor het weekend huren.

Maar, zei ik, vind je dat niet zonde van het geld? Wanneer je de valk pas morgen ochtend gaat huren, dan betaal je 70€ minder. De dag is nu bijna om?
Ze keek me aan en bedankte me. Nee, dan ging ze inderdaad pas vanaf morgen een valk huren. O, ze had niet eens door dat het al zo laat in de middag was! En blij verliet ze de receptie.
Een vriendin die toevallig een kopje koffie bij me dronk en vanuit het kantoor alles had gehoord zei dat ik zo wel heel wat omzet laat liggen. Die gast wilde nu net zo graag gaan zeilen, het is haar eigen verantwoording om de tijd in de gaten te houden. Maar ik geloof daar niet in. Ik geloof wanneer je echt goed meedenkt met de gast, er vooral er bent voor de gast, dan zal die eerlijkheid altijd toch het langste duren.
Het zijn dit soort zaken waardoor ook onze gasten het gevoel hebben dat we op een eerlijke wijze ons brood verdienen. Dat gunnen ze ons dan ook. Ze vertrouwen ons, en zullen, mocht dat aan de orde zijn, ons zeker ook bij andere gaan aanbevelen. En zo zullen we uiteindelijk ook, meer gasten mogen ontvangen, die weten dat ze hier een goede vakantie of weekendje weg kunnen vieren. Niks gesjeest, snel geld verdienen. Maar gewoon door de gast centraal te stellen.
Wanneer heb jij je gast geholpen, en ging dat ten koste van je eigen omzet? Ik ben benieuwd, laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten