-0515-442328-

dinsdag 9 oktober 2012

De online kansen voor ondernemers!

Als je als grassprietverhuurder kijkt naar de online mogelijkheden en vooral naar de kansen kijkt zijn er drie kansen waar je echt rekening mee zou moeten houden. Je hebt een website, je koopt zoekwoorden bij adwords, je hebt wellicht een facebookpagina en heel misschien dat je ook nog aan e-mail marketing doet. Maar waar liggen nu de kansen? Doordat we allemaal online aanwezig zijn is er echt veel veranderd binnen ons vak. Er zijn heel veel technieken en technische tools om nu nog beter te kunnen scoren als ondernemer. Maar voor sommige onder ons is het maar moeilijk geworden. Vroeger, in de vorige eeuw plaatste wij een zgn. kleintje in de Telegraaf en dan wisten we dat we weer zeker 3 weken een chalet hadden verhuurd. Kijk dat was tenminste nog simpel. Of we werden ANWB erkend en stonden met een mooie advertentie in de gids. Kassa, 15% meer gasten in een jaar tijd! En nu, het is allemaal zo moeilijk en niemand weet meer hoe het moet. Er zijn drie kansen die je je goed moet aangrijpen: 1.) luister naar je gast, 2.) luister naar je gast via social media, 3.) luister naar je potentiele gast online. Het is zo gaaf, ik kan gewoon meeluisteren naar dat wat mijn gast van morgen vandaag nog verteld aan mijn concurrent! Ik hoef dus alleen maar sneller en beter te luisteren en hopa, ik heb er een nieuwe gast bij! En weet je wel hoe goed dat voelt? Heerlijk! En luister naar je eigen gast online, ook zo leuk! Mijn gast hoeft niet eens fysiek op de camping te staan om hem te kunnen feliciteren, ik kan dat altijd gewoon doen! Ik hoor dat hij onderweg is en ik weet dat er een file staat voor de Ketelbrug? Ik laat hem dat weten, nog tijdens zijn rit en hij wordt blij van mij! Mijn gast vraagt of ik weet of Albert Heijn zondag wel open is en ik kan hem direct laten weten dat hij ook op zondag nog naar de supermarkt kan. Het is geweldig wat er nu allemaal kan en je hoeft alleen maar te luisteren! Het is veel makkelijker geworden, ik hoef niet meer zoveel te zenden, ik kan gewoon luisteren! Ik ben benieuwd wat jij vind van mijn blogje, ik luister graag naar je! Wees welkom, De Polletjes Watersportcamping Heeg. http://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten