-0515-442328-

maandag 22 oktober 2012

Doe nooit zielig, doe onverantwoord!

Het is alweer jaren geleden, mijn oma was slecht ter been en wilde toch nog een keertje bij haar dochter in Frankrijk op bezoek. met het vliegtuig kon niet en zo kwam het dat ik oma achter in mijn auto zette en samen met mijn moeder, 3 generaties vol, naar Frankrijk vertrok.

Je zit dan uren in een warme, comfortabele cocon en de gesprekken worden steeds intenser en dieper. Ik vroeg op een zeker moment; Oma welke wijze les kunt u mij nog leren?
Ze hoefde niet heel lang na te denken, en nog regelmatig heb ik er nog steeds profijt van!
Oma zei, doe nooit zielig, doe onverantwoord! Haar uitleg erbij was dat de mensen niet zo heel lang compassie hebben bij zielige mensen. Maar mensen die onverantwoord doen, daar wordt eerder respect mee verdient, zij nemen verantwoording voor hun eigen keuzes en dat is vaak sterk!

Wanneer deed jij onverantwoordelijk?
De Polletjes Watersportcamping Heeg
http://www.facebook.com/campingheeg


Geen opmerkingen:

Een reactie posten