-0515-442328-

vrijdag 5 oktober 2012

Kom uit je comfort zone

Daar waar je de magie beleven kan is altijd buiten je comfort zone. het verrast je, het doet je verstelt staan, het is een echte belevenis! Wat heb jij gedaan om uit je comfort zone te komen? je gaat een drempeltje over. De ene keer is hij hoger en groter dan de andere keer. Maar het kost je pijn en moeite, die drempel. We hebben de afgelopen jaren is steeds comfortabeler ontwikkeld. Onze huizen tochten niet meer, een constante luchtstroom zorgt met een bijna onhoorbaar machientje dat we steeds, elk moment van de dag voldoende frisse lucht binnen hebben en de temperatuur constant is. Zo lekker een graadje of 20. Scholieren zie je zelden nog op de fiets, door weer en wind naar de middelbare school gaan. Ze pakken massaal de bus, lekker comfortabel, niet nat worden geregent, niet tegen de wind in moeten opboksen. Maar omdat we de kicks missen in het leven door het zo comfortabel te maken, gaan we nu maar de kicks opzoeken in een enge achtbaan. Vreemd eigenlijk, kennelijk willen we toch liever geconditioneerde kicks dan authentieke kicks. Natuurlijk kan ik me goed herinneren dat ik 11 km naar huis moest fiesten, tegen de wind in. Mijn voorhoofd deed pijn van de koude regen, mijn handen waren verkleumd en mijn spijkerbroek plakt zo strak aan mijn benen, dat ik de broek eenmaal thuis bijna niet uit kreeg. Maar de warme radiatoren droogde de kleding en mijn moeder bracht me een lekkere handdoek om mijn gezicht en haren te drogen en op tafel stond dan een heerlijk dampende kop chocolade melk klaar. Eenmaal thuis voelde ik me stoer, lekker fris en doorgewaaid. Het gaf echt een goed gevoel. Maar thuiskomen met de bus, tja weinig belevenis vol.... Zo is het ook met ondernemen. Wij kunnen ons ook ontwikkelen volgens het boekje van de ANWB. Dan weet je dat wanneer je met een animatieteam aan de slag gaat, met zo'n verkleed konijn, dat daar weer zoveel meer gasten op af komen. Immers hebben je collega's hetzelfde meegemaakt toen ze er mee begonnen. Je weet als je een advertentie plaats dat dat zoveel gasten oplevert. De dingen hebben zich al bewezen en dat vinden we fijn. Als je begint met het schrijven van een blog, zoals deze, dan weet je een ding zeker; geen idee wat het oplevert, wel dat er veel tijd in zit. Ik heb er lol in om het te doen, mijn collega grassprietverhuurders doen het niet of nauwelijks. Dat is bekend. Maar nu na heel veel blogs schrijven verder te zijn, weten we dat we ook daadwerkelijk extra gasten krijgen. En de gasten die we al hadden vinden het leuk om te lezen hoe het hier gaat. Ze waarderen het dat we een kijkje in onze keuken geven. Want stiekem zijn er wel heel veel die zo mijn droombaan zouden willen hebben. Kortom, doe de dingen niet omdat het zo hoort, doe de dingen omdat jij dat leuk vind en er energie van krijgt. Doe de dingen omdat jou intuitie zegt dat het misschien eng en onzeker is in het begin, maar dat het wel degelijk een betere business oplevert. Je kunt het onbekende nu eenmaal niet berekenen, je kunt wel je intuitie volgen en dan kom je vaak uit je comfort zone. Wanneer heb jij voor het laatste gekampeerd? Vind jij kamperen kramperen? Misschien zou je eens naar ons kunnen komen om te beleven hoe leuk dat wel niet is! Wees welkom, een groet & glimlach, De Polletjes http://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten