-0515-442328-

dinsdag 25 juni 2013

ontmoeten = WIJ

Ontmoetingen gaan niet over mij, maar over wij. En willen we onze gasten ontmoeten dan gaat het dus ook over wij.
Natuurlijk willen we onze gasten ontmoeten. We zitten in de gastvrijheidssector en dat is een wezenlijk verschil met een bv. accountantskantoor. Hoewel ik me afvraag wat het met me zou doen wanneer het accountantskantoor ook plots erg gastvrij zou worden.

Gaaf toch eigenlijk; ik moet mijn boekhouding bij de accountant brengen. Vooraf bel ik nog even om te controleren of zij in kantoor is. Ja hoor kom maar lang, hoor ik haar zeggen. Enige minuten later loop ik het gebouw binnen, met zware dozen vol ordners onder de arm. De receptioniste hield de deur al voor me open en groet me vriendelijk: Goede morgen Mevr. Veldhuizen, kan ik misschien wat van u overnemen? Mevr. Pietersen vertelde al dat u eraan komt, ik bel haar even dat u er bent. Mevr. Pietersen loopt op me af en vraagt me waar ik die mooie bruine kleur heb opgedaan? En hebben jullie een fijne vakantie gehad? We babbelen al snel verder in haar kantoor en de receptioniste vraagt of ik trek heb in wat te drinken. Koffie, esspresso of toch liever een kopje thee, kruidenthee misschien? Ik heb zin in een kopje capuccino. Als snel blijkt dat Mevr. Pietersen ook al eens in Ibiza stad op vakantie is geweest en steeds enthousiaster hoor ik en ben je daar geweest, en daar? heb je dat en dat gezien? En, o ja....Samen genieten we van onze vakantie avonturen die we met elkaar delen. Een half uur later ziet ze mij even een blik werpen op mijn horloge..."Karin, ik zie dat je snel de kinderen uit school moet halen, de boekhouding breng ik van de week nog even terug op de camping, dan neem ik direct ook het adresje van die olijfolie boer van daar mee...!"
Welk accountantskantoor is al zo gastvrij? Zou het wel mooier maken. Gastvrij, dat zou iedereen kunnen doen om het mooier te maken! Om echt te ontmoeten!

Ontmoeten is een dialoog aangaan met wij, wat stom dat ik dat nog wel eens in de haast vergeet.
Ik ga een bordje WIJ strak boven mijn bureau hangen: WIJ
Opdat ik het nog minder zal vergeten!

Wanneer mag ik jou ontmoeten? Ik kijk er naar uit!
Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten