-0515-442328-

zaterdag 29 juni 2013

doe als een schilpad

Heb je wel eens naar een schilpad gekeken? Ik bedoel echt gekeken? Nu, ja ik weet hoe die eruit ziet enzo...
Wanneer gaat een schilpad dan lopen? Het antwoord wist ik echt niet, kennelijk had ik niet echt goed gekeken!

Een schilpad gaat alleen maar vooruit, als hij zijn nek uitsteekt!
En dat is ook precies wat wij moeten doen. We moeten verder vooruit kijken en verder durven gaan dan onze concurrenten. Pas dan kom je echt ergens.
Als we onze nek uit steken, als we echt ergens voor durven gaan, we durven ver weg van de gebaande paden onze organisaties te ontwikkelen, dan gaan we ook zeker ergens komen. Dat gaat niet van de een op de andere dag. We zullen vooral door moeten zetten en de stappen langzaam een voor een nemen, net als de schilpad.
Maar als je een hele tijd niet echt hebt gekeken dan is de schilpad mooi heel wat stappen verder!

Ik kreeg gisteren een berichtje via Facebook binnen van een oud medewerker. We hadden alweer een poosje niets van elkaar gehoord, je kent dat wel. En hij vroeg hoe het met me gaat, met Jacob en emet de kinderen. Natuurlijk vroeg hij ook hoe het gaat op onze camping, hij vroeg naar onze grassprieten.
Ik ging hem terug beantwoorden maar daarvoor moest ik wel weer even "graven" in mijn geheugen.
De opsomming van de stappen die we in anderhalf jaar hebben genomen waren heel wat, ik moet je zeggen dat ikzelf ook best wel onder de indruk was. Onze beachbar Zimpel, een vuilniskarretje, onze storytelling nestkastjes, onze wilgenhut en niet te vergeten het nieuw ingerichte toiletgebouw.Al met al is het best wel wat!
Langzaam maar zeker maak je toch heel wat stappen, en Marc Lammers zei het ook al eens, steeds een klein stukje verbeteren van 2% is na 50 keer ook 100% verbetering!
Steek je nek uit en kom vooruit!
Graag ontvangen wij jou ook als gast op onze camping zodat je zelf al onze kleine stapjes bij elkaar kunt beleven. Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten