-0515-442328-

maandag 13 juli 2015

if you pay peanuts, you get monkeys

Je zult ECHT moeite moeten doen, vandaag de dag, om je doelgroep te bereiken. De gemiddelde Nederlander krijgt zoveel prikkels van; KOOP MIJ, KOOP MIJ, KOOP MIJ!
Dat het haast ondoenlijk is om nog überhaupt op te kunnen vallen in deze overvloed. Het gaat je geld kosten, veel geld.

Want ergens in een gidsje een lullige advertentie en dat was het dan, dat werkt vandaag de dag niet meer. Waarbij je je moet afvragen of adverteren nog wel van deze tijd is.
Hoe bereik je dan wel je doelgroep? Ik wil helemaal niet pretenderen dat ik alle wijsheid in pacht heb, maar ik denk wel dat je je doelgroep WEL kunt bereiken door opmerkelijk te zijn. Je kent vast wel de Seth Godin "misschien wel de beste intuitieve marketeer van dit moment".
Seth stelt dat; of je bent buitengewoon, of je bent onzichtbaar!
Het "betalen van nootjes" zit hem dan in je inzet. Ik ben met onze camping dagelijks druk met het bereiken van onze doelgroep. Ik blog en schrijf daar over HOE ik onze grassprieten verhuur. Ik plaats op Facebook foto's en filmpjes die onze bestaande gasten met ons verbindt. Ik twitter er op los om ook vooral potentiele gasten te triggeren en regelmatig plaatsen we op YouTube een nieuw filmpje. We proberen ons verhaal, en de verhalen van onze gasten verspreidbaar en deelbaar te maken. Maar een gast gaat alleen die verhalen delen, die hem in zijn hart hebben geraakt. Dan moet je van goede huizen komen wil je dat bereiken. Ik ben er inmiddels wel zo'n 20 tot 25 uur per week, het hele jaar rond, druk mee. Het kost ons dus een hoop. We adverteren niet meer, we staan niet meer op beurzen.
De beste content is die, die dus veel wordt gedeeld. Wanneer ik kijk naar de content die veel is gedeeld, dat gaat het in heel veel gevallen om content waarin we innovaties laten zien die we hebben ontwikkeld. Mensen zijn gek op vernieuwing, vooral als het ook nog eens gaat over gekke, originele en buitengewone innovaties. En juist dat soort innovaties zijn lastig om te ontwikkelen. Je hebt daarvoor en een creatief brein voor nodig, en ......een leeg hoofd! Het lukt me nauwelijks om tijdens het hoogseizoen op nieuwe, toffe, ideeen te kunnen komen! De beste ideeen komen bij mij toch vaak wanneer ik op vakantie ben of, wanneer ik voor een ander(bedrijf) mee kan/mag denken. Dat is niet vreemd want in beide gevallen is er sprake van enige afstand van mijn dagelijkse bezigheden.
Daarom wil ik jullie allemaal een heel goede vakantie wensen, in een inspirerende omgeving.

Mocht je nog geen vaste plannen hebben, voel je dan vrij en informeer bij ons naar de mogelijkheden.
Want, je bent bij ons meer dan welkom! Ik heb nog een verzoekje, je zou me een enorm plezier doen, door deze blog met jou achterban te delen. Dan help je ons, onze doelgroep meer te bereiken en......ik kan testen wat het verschil is door jullie wel een keer actief te vragen om een blogje te delen. Ik zal dan volgende week jullie het resultaat daarvan laten weten in een verse blog hierover! Bedankt alvast,

De polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten