-0515-442328-

dinsdag 7 juli 2015

memorabel

Je kunt nog zulke leuke, mooie producten of diensten aanbieden, maar wanneer je gast zich na zijn verblijf zo goed als niets meer van herinnert, dan zijn deze producten & diensten niet zo veel waard. Hoe zorg je er nu voor dat ze ze juist wel zullen (blijven) herinneren? Geef de dingen een verhaal mee dat niet het ene oor in en het andere oor weer uitgaat!

Hoe til je jullie presentaties aan de gast op een hoger plan? Door je eigen en authentieke verhaal te vertellen! Wat voor ons heel normaal en gewoon is, is voor een ander misschien heel ongewoon. Ons eigen verhaal, daar leven we elke dag in. We zijn zelf een groot onderdeel van ons eigen verhaal. En juist dat maakt dat het lastiger is om met een helicopterview naar je eigen onderneming te kijken. Ik ben net terug van een weekje vakantie. Heerlijk een paar boeken mee genomen om dan me onder te dompelen in "zware kost". Je weet wel, van die boeken met zinnen die je dan wel drie keer moet lezen om ze echt goed tot je door te laten dringen. Om de essentie ervan te ervaren. Zo stond er in een van de boeken de zin: "van welk aspect van deze bedrijfstak gaat je hart sneller kloppen?" Moet jij hem ook wel drie keer lezen voordat je enigszins een antwoord hebt? Ik wel en het antwoord heeft me echt dagen bezig gehouden. Maar juist door jouw antwoord te hebben gevonden, kan je je persoonlijke verhaal toevoegen aan je producten en diensten.
Ik ben als jong meisje met ouders uit de Randstad vertrokken naar een dorpje in Brabant. Mijn vader mocht bij Philips gaan werken. En ja wij kwamen van boven de rivieren en spraken met een harde G. Verder waren mijn ouders van die ontwortelde Randstedelingen. Mijn moeder stond op de dam in de jaren "60 te demonstreren voor baas in eigen buik. Ik heb me altijd een buitenstaander gevoeld. En het mooie is, dat is nu onze kernwaarde! Ook onder de campings zijn we een buitenstaander, outsider, avonturier en misschien ook wel een beetje de rebel. We stellen ons vragen, grote en kleine. We durven de regels te overtreden en risico's te nemen. We zijn zoals onze eigen gasten ook zijn, vol passie voor wat we doen!
En het is deze passie, die ons onze verhalen geeft. En deze verhalen, die bouwen een emotionele band met onze (potentiele) gasten. Het zijn de verhalen die onze passie illustreren, die ons concept verheldert en wat andere inspireert.

Ik ben benieuwd, hoe zorg jij dat je memorabel bent? Van welk aspect van deze bedrijfstak gaat je hart sneller kloppen? Laat je het ons weten, wees welkom! De polletjes, Watersportcamping Heeg.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten