-0515-442328-

zaterdag 18 juli 2015

overtuigende profielteksten

Het begint, zoals alles met strategisch management, met keuzes. Door te kiezen breng je focus aan. Focus verruimt en kiezen verrijkt!
Maar dan ben je er nog niet, dan begint het pas. Je producten en diensten pas je aan, maar vooral ook je teksten. Hoe schrijf je nu overtuigende teksten zodat je doelgroep op je af komt rennen!

Zelf heb ik al heel wat jaren zitten overdenken, puzzelen, schaven en toegevoegd. Telkens weer opzoek naar een betere, pakkendere tekst. En er zijn heel wat teksten die ik heb om aan te pakken en bij te houden! Linkedin, twitter, Facebook, Blogspot, YouTube en onze eigen websites en brochures! En langzaam maar zeker trekken de teksten die we hebben ontwikkeld steeds meer onze gewenste doelgroep aan. De teksten overtuigend schrijven, dat betekent dat je zelf vooral geloofd in wat je schrijft. In het boek "Waarom iedereen luistert als je over SEKS praat" staan veel tips om overtuigende teksten te gaan schrijven. Een daarvan is dan ook; "Begin in je eerste versie je zinnen met Ik geloof. Want door daar mee te beginnen geef je je eigen overtuiging weer. Dat is waar het allemaal mee begint. Want je verkoopt (producten en diensten) om andere waarde te leveren. En wat voor de ene persoon waardevol is, is voor de andere persoon net of misschien wel echt niet waardevol. Hoe meer mensen er wat van vinden, hoe beter het is! Met overtuiging je producten en diensten verkopen, is ook overtuigende teksten schrijven. Daarin klinkt je geloof in het waarom en hoe door. En dat zijn diepe vragen die je niet makkelijk even uit je pen laat rollen. Daarvoor ben ik al jaren bezig, en weer en nog eens. Totdat je je verhaal, heel eenvoudig hebt geformuleerd, en een beetje humor erbij kan geen kwaad, want mensen moeten wel een gevoel bij je organisatie krijgen. En gevoel gaat over emoties. Een vakantie zou iets luchtigs, prettigs moeten zijn, iets waar je vooral blij van kan worden, dus neem het allemaal niet te zwaar! Daarom stel ik me altijd graag voor als grassprietverhuurder. Want dat is mijn corebusiness, grassprieten verhuren!
Ik heb er jaren over gedaan om te bedenken dat ik me zo moet voorstellen. Het is met een dikke knipoog, lekker luchtig. Het past me om me zo eenvoudig voor te stellen en tegelijkertijd schept het altijd veel verwarring; 'Grassprieten verhuren, interessant.....????"
En juist dat maakt dat er geen enkele andere camping-eigenaar zich zo kan voorstellen, het is typisch ons. Maar wij zijn er nog niet, er is, en er blijft altijd een hoop te doen. Daarom ga ik het boek kopen van Kiki Verbeek en hoop ik straks nog verdere stappen te kunnen nemen.

WANT, HET KAN ALTIJD BETER! Ik ben benieuwd, hoe zou jij je het beste kunnen voorstellen zodat je direct een overtuigende tekst hebt? Laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten