-0515-442328-

zondag 1 januari 2017

het jaar van de HAAN

Ik kijk op de website van Adjied Bakas. Hij schrijft elk jaar weer opnieuw welk dier dit jaar de hoofdrol speelt volgens de Chinese voorspellingen. Het jaar 2017 zal in het teken staan van de haan! Dat is nu toch ook toevallig, mijn lieve moedertje heeft afgelopen jaar een blauwe haan voor me geschilderd.

Mama schildert wat af, ze is zo productief dat het huis van mijn ouders totaal overwoekert raakt door alle doeken. Elke week gaat ze nog naar schilderles. Altijd krijgt ze voor een aantal weken een opdracht. Dit keer een dier in actie. Ze verzucht, heeft geen idee welk dier ze zal gaan schilderen. Ik vraag haar of ze een lopende, blauwe haan wil schilderen. Die kan ik dan mooi geven aan onze aller eerste stagiair Janneke. Janneke kwam hier op onze camping in 1994 stage lopen en nog steeds zien we elkaar zo een keer per jaar. Janneke heeft inmiddels haar eigen camping: Camping de blauwe haan. Heb ik een leuk cadeau, heeft mama een duidelijke opdracht. Probleem opgelost!
En wat blijkt nu, de haan staat volgens de chinezen bekent vanwege zijn probleem oplossend vermogen. De haan wordt gezien als diepe denker. Een haan is direct, scherpzinnig, bekwaam en begaafd. Ze worden wel gezien als zonderlinge met wat vreemde ideeen, af en toe met briljante ideeen! Maar ze hebben ook wat lastige karaktertrekjes als; ze zijn rusteloos, kunnen moeilijk ontspannen en zijn altijd maar bezig met lastige kwesties of het oplossen ervan.
Inmiddels heeft mama de haan klaar, ik kan met veel plezier naar Janneke gaan. Natuurlijk is het dan extra leuk geven in het jaar van de haan. Het maakt het verhaaltje rond. En ik, ik ben benieuwd welke problemen we gaan oplossen in 2017, in het jaar van de haan. Want eerlijk, er is genoeg shit die we kunnen oplossen. Welk probleem ga jij dit jaar oplossen? We zijn benieuwd, wees welkom de polletjes Watersportcamping Heeg.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten