-0515-442328-

maandag 16 juni 2014

van winst creatie naar waarde creatie

We zien het om ons heen gebeuren, we lezen het in de kranten: we gaan weer klantgericht worden! De klant staat centraal. Nou dat is mooi, dus u denkt aan uw klant! En we gaan van winst naar waarde creatie! Is winst dan niet meer belangrijk? Tuurlijk wel, maar door de waarde voorop te stellen, komt die winst vanzelf als gevolg. Waarde creatie dus..

Welke producten en diensten lever je nu met extra waarde, waarde die jou specifieke gast nu juist wenst? Het heeft mij enorm geholpen om onze kernwaarden te duiden en vervolgens al onze raakmomenten te analyseren. En toen merkte ik wel dat onze waarde creatie nog voldoende verbeterpunten had! Het is een spel van inzoomen en uitzoomen en maar weer in en uitzoomen. Gelukkig hadden we nog voldoende verbeterpunten, want dat betekent dat we nog beter kunnen worden. Maar het betekent ook dat we nog lang niet daar zijn waar we hadden willen zijn. Het steeds maar weer verbeteren van onze organisatie, het gaat maar erg langzaam. Elke keer een klein stapje verder. Weet je soms droom ik van het winnen van een loterij, dan zou ik eindelijk een paar originele architecten een overnachtingscocoon kunnen laten ontwerpen en maken. Dan zou ik een hele grote maffe tent wensen, waarin we masterclasses kunnen verzorgen. Dan zou ik de hele camping autarkisch willen maken. Dan.....maar ik doe nooit mee met de loterij. Dus zal ik op een organische wijze langzaam aan steeds budget moeten vrij maken, om met kleine stapjes onze grassprieten nog waardevoller te kunnen maken, voor onze doelgroep. En hoe meer mensen er wat van vinden, hoe beter de verbinding wel kan ontstaan. Het is prima wanneer je ons echt helemaal niks vind, want dat betekent dat er ook genoeg mensen het juist wel wat vinden. Wij hebben een camping die zeker niet voor de gemiddelde mens leuk is, daar zijn andere weer veel beter in! Onze camping is waardevol voor de wat eigenzinnige mens, die houdt van geheime adresjes, van no-nonsens en het heerlijk vind om zijn eigen gang te kunnen gaan.

Voor wie ben jij er? Waarin wil jij uitblinken en welke waarde heb jij te bieden? Hoe heb je dat gedaan?
Ik ben benieuwd, laat je het mij weten, wees welkom! De polletjes, Watersport camping Heeg
https://www.facebook.com/campingheeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten